Tussi og Maja Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Her i gården har det variert veldig hvordan tuppa har sovet på dagtid. Nå har hun de siste dagene begynt å sove veldig korte dupper. Dvs hun våkner etter en halv time, og vil ikke sove mer. Det er det samme om hun er i vogna på trilletur, om vogna står på verandaen eller om hun sover inne. Ser ut som om en halv time er max. Det blir jo litt slitsomt, for hun blir så fort grinete og trett igjen... Men kanskje er det helt normalt for det jeg vet? :-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Her har vi de siste dagene fått litt lengre dupper. Jeg går tur på ca halvannen time, så sover hun hele veien pluss halvannen time til når vi kommer hjem. I'm in heaven! Men vanligvis ville hun også våkna med en gang turen var over, og tatt halvtimesdupper utover dagen. Ikke vet jeg hva som er vanlig...
Millapril Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Her i gården er det også "powwer napping" som gjelder. Mye små soving hvis vi er hjemme og er det ut på tur, sover hun stort sett hele tiden. Men det er gjerne times dupper som gjelder her hjemme, gjerne etter matings. Hun sover jo gjerne 5-6 timer i strekk om natten, så jeg regner med at hun får nok søvn. Men det er jo ikke så lett for mor å få gjort noe hvis det blir så sporadisk soving...
måken og vesla Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 Vilborg er jo ikke så gammel ennå, så hun sover gjerne en liten dupp etter frokost og så en lang dupp på tre/fire timer når vi er ute og triller og så må vi hjelpe henne med å duppe litt på ettermiddagen, hvis ikke blir hun overtrøtt. Hun er mye våken på kvelden og sovner sjelden før rundt midnatt. Normalt ammer jeg et par ganger om natta, men da er hun knapt våken. Men noen netter vil hun ha mat ofte, og noen ganger har hun litt lufttrøbbel og lager mye lyd (ikke skriking, mer stønning, samtidig som armer og bein "sykler" i lufta) - hun halvsover gjerne da også, men jeg sover selvfølgelig ikke...
Bellen^2 Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Her varierer det veldig hvor lenge Sebastian sover om gangen. Det blir gjerne en liten powernap på formidagen før vi går ut, noen ganger sover han en del når vi er ute og triller, andre ganger ligger han bare og kikker til han blir lei og vil opp. På ettermiddagen blir det gjerne en liten powernap igjen. De dagene vi har vært på babysvømming sover han skikkelig godt i flere timer etterpå! Det er tydelig at han er mettet på inntrykk og trenger en skikkelig lang hvil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå