Tussi og Maja Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Gikk innom apoteket for å spørre litt om slike vaginalvekter. Hun jeg snakke med ble veldig ivrig og entusiastisk. Hun mente det var en skam at ikke helsestasjonen la mer vekt på å informere og motivere jenter til å trene med slike. Spesielt i forbindelse med fødsel. Det er veldig effektivt for å forhindre at man får problemer med urinlekkasjer senere i livet! Samtidig skal det jo gi en bedre nytelse av sex også. Så jeg invisterte i en pakke, og har så vidt startet med min trening. Fikk samtidig beskjed fra apotekeren at jeg burde oppmuntre alle til å skaffe seg slike. Så da har jeg gjort det!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Uff ja, du veit å gi med dårlig samvittighet fordi jeg glemmer knipeøvelsene hehe. Kanskje jeg like greit skal kjøpe meg noen sånne jeg også. Takk for oppfordring!
Millapril Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Hmm, jeg var jo fysioter. for bekkenbunnstrening og hun sa at det var vanskelig å vite om man gjorde øvelsene riktig med slike vekter. Hun anbefalte noe annet for meg som hadde en peker som viste om man knep riktig eller ikke. (tror det het knipeveileder..) Denne kostet mindre enn vektene og var bedre for den type trening jeg trenger i hvertfall.. Men jeg har også hørt at slike vekter er bra. Jeg fikk et veldig fint treningsopplegg fra henne på knipeøvelser og hun var virkelig super! Jeg var så positivt overrasket over opplegget de hadde der. Hun målte også styrken på mine bekkenbunnsmuskler, og det var visst bra til å ha hatt en slik rift jeg fikk etter fødsel. Så nå skal jeg trene hver dag i lang tid og komme tilbake for ny måling. Jeg ble i hvertfall positivt overrasket og har et håp om å bli "som før" etterhvert!
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 Musikk i mine ører at det blir satt fokus på kniping.. Jeg jobber til daglig med kronisk inkontinente, og de fleste sliter pga manglende informasjon om viktigheten bak forebygging av urininkontinens! Vekter er gull verd, om du er bevisst kniping, og trenger det lille ekstra.. De kan settes inn før du starter med husarbeid og taes ut etterpå. Da har du gitt bekkenbunnen en real treningsøkt, samtidig som du konsentrerer deg om andre ting.. Når jeg holder kurs for helsepersonell pleier jeg å si at inkontinensplager er som fotplager. Man gjør sjelden noe for å forebygge, før det er blitt et problem.. Og da er gjerne veien tilbake lang og tung. Jeg har slike vekter og bruker dem flittig. Og jeg merker forskjell når jeg har slurvet med treningen. Slenger meg på oppfordringen: Kniiiip jenter, med eller uten vekter!
Bellen^2 Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Jeg vil også ha! Jeg har slurvet skikkelig med disse disse øvelsene:/ Jeg får dra på apoteket og kjøpe om ammeinnlegg og vaginavekter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå