Gå til innhold

Har jeg noe å bekymre meg for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på ultralyd i slutten av uke 17, men legen klarte ikke sette termindato fordi fosteret var for lite. Jeg ble spurt om jeg er 100% sikker på når siste mens data er - noe jeg da er. Legen kunne ikke få målene på fosteret til å stemme overes med min mens-dato. Fikk beskjed om at jeg måtte komme tilbake 2,5 uker etter for å ta nye mål. har jeg noe å bekymre meg for? kan det bare være at fosteret var lite i den uken, eller kan det vere at jeg har termin enda senere? Trodde at UL-termin er vanlig å bli til sånn +/- 1-4 dager i forhold til mensdato. Litt rart viss den skal bli forskyvd med f.eks 2 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er ikke noe å bekymre seg for! Det samme skjedde med meg. Jeg kom på UL da jeg trodde jeg var 18 uker på vei. Jordmor mente barnet tilsvarte uke 16-17 i vekst. Jeg er også sikker på min siste mens. Dro tilbake på UL etter 3 uker. Da mente jordmor at barnet tilsvarte uke 19+2 dager. Fikk termin 7.august istedenfor 28. juli. Legen min sier at det jo bare er gjennomsnittsbabyer de regner ut i fra, og at veksten ikke var noe å bekymre seg over. Barnet kommer når det er klart uansett!

Lykke til!

Skrevet

tror heller ikke du skal bekymre deg, når jeg var på ultralyd ble jeg satt 20 dager frem, dvs termin 8 september istedenfor 19 august... ennå jeg også er 100% sikker på siste mens

Skrevet

..tror vi er mange som ikke får UL-termin til å stemme helt! ;)

Jeg er bombesikker på siste mens og skulle ha rutineUL da jeg var 18+0.

Istedet ble terminen 8 dager senere enn mine beregninger (fra 14. sept til 22. sept)

-hvilket i praksis betyr at jeg testet positivt ca 5 dager etter unnfangelse! Tru'kke noe på det, akkurat..! ;)

Så når folk spør hvor langt jeg er på vei pleier jeg å svare litt sånn midt-i-mellom ULtermin og menstermin.. Ho kjem når ho kjem! :)

Skrevet

Tror ikke du har noe å bekymre deg for. I mitt forrige svangerskap ble jeg satt tilbake med 14 dager, gutten ble født 3 uker før terminen, og da fant jordmor og lege ut at jeg hadde gått over tiden. Ble satt tilbake denne gangen også med 14 dager, litt kjiipt, men vesla kommer når hun kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...