Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 2 mnd, han nekter å ligge på magen...så han har sluppet det frem til nå.. Liker å ligge på rygg å leke, da spreller han og prater i vei, men jeg får så dårlig samvittighet når han ligger der alene.. Hva gjør dere? Ligger de å leker litt alene? event hvor lenge... Eller sitter/ligger dere ved siden av

Og er dere flinke til å la den lille ligge på magen selvom han ikke vil?

- han er sterk, løfter hodet etc..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hedda ligger rett som det er alene og leker, ho stor-koser seg! Og når ho er lei av å være alene, da roper ho, og jeg kommer og leker med henne. Syns ikke det gjør noe at ho ligger alene så lenge jeg hører at ho leker, prater og koser seg. Ho kan gjerne ligge 30 minutter. Hedda er nesten 3 måneder.

Ang å ligge på magen, så hater ho det! Jeg har dårlig samvittighet, for jeg vet at jeg burde trene mer på det med henne. Men ho bare griner, og det er jo ikke gøy for noen av oss. Så det er stort sett bare når jeg steller henne at jeg legger henne litt på magen. Ser at mange barn på hennes alder er mye flinkere enn henne til å ligge på magen og løfte seg.

Skrevet

Vår sønn har heller ikke vært så særlig glad i å ligge på magen. D kommer jo av at det er tungt for han og at tyngdepunktet er så langt fram på brydtkassa fortsatt. Jeg bruker å holde handa mi på rompa hans for å hjelp han litt når han ligger på magen. da får han trene nakkemusklene bedre også. En annen ting er jo at det er lettere på motivere hannår han ligger på magen på brystkassa vår. D synes han er kjempestas og da får han trene mye samtidig

Skrevet

Jeg lar sønnen min ligge alene og pludre når jeg ser at han koser seg, han gir klar beskjed når det er nok :-) Han er 2 mnd og jeg synes det er viktig at de venner seg til å ligge litt for seg selv. Dessuten tror jeg de trenger litt fred og ro innimellom da det blir mye kyssing, klemming og "prating" med mamma og pappa ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...