Gå til innhold

Journalskriving - hva skjer da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal føde i Stavanger om ca en måned, og i morgen er det duket for journalskriving. Jeg var ikke på sånt for 2,5 år siden. Hva er det vi skal gå gjennom da? Kanskje jeg bør tenke gjennom ting og tang før jeg møter opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ogå på jornalskriving på SUS, den 21 Mai...

Det er for å skrive oss inn.

Jeg spurte legen sist og han sa at det er for at noen kommer inn i hu og hast og da er det greit å ha noe om den personen.

Så ønsker og slikt tenker jeg er lurt å ha funnet ut...

T-22.06.07

Skrevet

OK, så det er for å unngå at det kommer inn fødende som de ikke rekker å registrere før de har født, nesten. Det må ha vært en del av dem tidligere for at de skal bruke såpass mye ressurser på å kalle inn til sånt.

Jeg vet egentlig godt hvordan jeg ønsker å føde, men det er jo noe helt annet om det går an å få det slik når den tid kommer.

Du får ha lykke til videre. :)

Skrevet

Jeg var på innskriving på SUS for halvannen uke siden. Innskrivingen handler vell stort sett om at en jordmor spør etter diverse data om deg og barnefaren, sånn som telefonnummer, fødselsnummer o.l. Hun spurte også om vi hadde sykdommer i familien, om familiemedlemmer hadde hatt komplikasjoner rundt fødsler. I tillegg fikk jeg mulighet til å stille spørsmål. Jeg hadde fyldt ut et sånt ønskelisteark som jeg har fått av min faste jordmor ("tanker om fødselen") og trodde vi skulle gå gjennom det på innskrivingen, men det sa hun bare at jeg måtte ta med når jeg skal føde. Innskrivingen varte ca en halvtime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...