Gå til innhold

Barnehage

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi endelig søkt på barnehage til neste år, og fått bekreftelse på søknaden. Mulig jeg er helt tåke her, men jeg kan ikke for livet mitt se at det står når vi får svar. Noen som vet? (Vi søkte etter 1. mars)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på. Har fått samme brevet som deg hvor det bare står at de har mottatt søknaden.

Lurer på om de deler ut plassene etterhvert som det blir ledig....og vi stiller bakerst i køen :-(

Håper det bygges maaaange barnehager i år! Skulle visst være full barnehagedekning innen utgangen av 2007, men hvor ofte snakker politikerne sant?? Kan ikke huske sist jeg

Skrevet

Ja du har et poeng. Jeg trodde ikke på det tidligere, og jeg tror ikke på det nå som det er aktuelt for meg heller. Vi stiller nok sist i køen ja...at ikke jeg søkte før 1. mars, jeg som hadde flere uker på meg. Men jeg var helt i tåka og bare hang med nebbet, tenkte ikke så langt frem i det hele tatt...dumme meg.

Hvis ikke vi får barnehage så får vi bytte på å leke dagmamma for hverandre. Vi trenger 5 mammaer for at vi skal kunne jobbe for 80% inntekt som vi jo er vant med etter dette året. Der får de den liksom :-p

Skrevet

Må innrømme at dette skjønner jeg ikke noe av. Vi søkte med en gang vi fikk personnummer til tulla. Vi trodde nemlig at det skulle gå på ansiennitet ift når du søkte. Men det ser ut som om de skal fortsette med loddtrekking-prinsippet. Det skal være hovedopptak til barnehager i august. Men bestemmer de da hvem som får plass i f.eks mars 2008 også? Vi prøvde å sende en mail til hun som driver med dette i bydelen, men har ikke fått noen klare svar...

Skrevet

Hvor lang tid tok det før dere fikk personnummer?

Jeg trodde også at de skulle gå bort fra loddtrekningsprinsippet, men har ikke vært inne og sjekket hva bystyret egentlig vedtok.

Jeg trodde at med de "nye" reglene (som kanskje ikke er vedtatt alikevel), så ville vi som har barn født i første kvartal komme bedre ut enn de som har barn født i fjerde kvartal - men det er i forhold til hovedopptaket i august.

Jeg regner ikke med å få plass i april 2008 og ser for meg at vi må finne kreative løsninger fram til august. Hvis vi ikke får plass i august vet jeg ikke helt - må vel starte egen familiebarnehage...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...