Stratos med 3 barn Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Guttungen tilbys bryst 3-4 ganger dagen, men som regel bare biter han. I løpet av en dag får han i seg veldig lite mm. Bør jeg evt prøve med mme, eller klarer han seg uten melk nå? Han drikker godt med vann og spiser 4 måltider pr dag, så han er nok mett nok ihvertfall
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Når knerten vår var på den alderen (han er 10 mnd nå) så fikk han mme i tillegg til mm. Så ble han så hard i magen at hs sa vi måtte kutte ut mme. Slik at han etter daværende rutine kun fikk mm morgen og kveld, resten vann. Det holdt sa hs. Hvor mye mm han da fikk i seg er jo vanskelig å si, for ofte var det bare kosen følte jeg..., ammer fortsatt og tilbyr han flere ganger gjennom dagen, ikke ofte han tar han her heller. Men vår kar er litt dårlig til å drikke da. Ikke noe godt svar, kanskje, men det var det svaret jeg kan gi deg:)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Detta kan jeg svare på. Sjarmøren har nemlig hatt puppenekt på dagtid de siste to månedene kanskje - han er 8 mnd og 4 dager i dag. Han legger seg i bue bakover når han blir tilbudt puppen og bare gliser og skyver den unna. Får han tilbud om grøt rett etterpå så spiser han kjempe bra. Han har og 4 måltider om dagen også har han fått vann i kopp ved siden av. Eneste gangen jeg får i han pupp er om natta når han våkner og jeg har derfor ikke hjerte til å avvenne han med den. Da jeg spurte hs om dette så fikk jeg beskjed om at den nattpuppen ikke er bra nok og at han burde få mme i kopp ved siden av alle måltid og så drikke vann inni mellom dersom han er tørst. Så her drikker han kjøleskapskald mme til alle måltid for han vil ikke ha temperert melk. Sær unge
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 Her ammes det kun to ganger om dagen, morgen og kveld, men ikke fulle måltider, stort sett kos. Har spurt på ammedebatten og fått svar av expat at så lenge de får grøt som inneholder mme så går det fint. Vi gir nestle grøt og den inneholder jo melkepulver, så jeg holder meg til de to mm måltidene og gir vann resten av dagen. Har akkurat passe med våtebleier og en blid og tilfreds og overaktiv baby, så da stoler jeg på Expat.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #6 Skrevet 6. mai 2007 Har det også slik,men min er 7,5 mnd snart.Er det noen 8 mnd.grøt man kan blande ut i melk kanskje?Synes det er et slit nå og stresser med at jeg ikke får i han nok væske.Er ikke flink å drikke vann...
Amabolla Skrevet 6. mai 2007 #7 Skrevet 6. mai 2007 til anonym overher: nestle har en 8 mnd grøt som skal blandes ut med mme/mm. Mi si jente vil bortimot bare ha pupp. Hadde en periode der jeg fikk i henne 1 porsjon grøt og ett heilt middagsglass i løpet av en dag, men nå vil ho ikke ha noe.... Begynte med tilvenning av fast føde når ho var 4 mnd, men ho mener at kun pupp er best....vi har prøvd alt-menmen-tjukk og god er ho så tydelig at puppa mine klarer jbben sin:) dette var jo ikke noe svar på det du lurte på ser jeg nå....
m@rie82 Skrevet 6. mai 2007 #8 Skrevet 6. mai 2007 hei! tenkte jeg kunne tilføye at det er ofte at babyer ikke vil ha melk fra puppen lengre når mor er blitt gravid igjen (ser på nicket ditt at du har spire i magen). gratulerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå