Gå til innhold

Hvor billig kan man egentlig få et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i område rundt Molde,vis vi har råd til å gifte oss! vi bor der.Vi har ikke all verdens råd,han er på rehabilitering og jeg er 100 % ung ufør.Husleie på 5592,litt smågjeld i banken har jeg fra før(ca 20000,betaler ca 1000 kr pr mnd.vil ha et lite bryllup,siden vi har litt dårlig råd,rundt 20-25 stk ca,3 små barn er det blant dem opp til 10 år vis vi gifter oss til sommeren.En gutt på 15 og en gutt på 16,er det det samme som barn,eller voksen? De skal vel vite hvor mange av hvert det blir når vi bestiller mat? vi må vel kansje ta opp lån i banken tenker jeg! Er det andre som bruker det tro??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har dere mulighet til å lage koldbord? det sparer dere jo en delpå. vi skal ha det og lage selv. får hjelp av familien så vi kommer til å spare mye på det. samme med kakene. skal ikke bestille noen. mamma lager bryllupskaka. hun er super flink=) kansje dere kjenner noen som kjenner? som kaan få tak i forskjellig billigere? kjøp lys, servietter ol på ikea, nille og slikt. hvis du skal til frisør. ikke si det er til bru. si du skal sete opp håret da du skal i selvskap. alt som heter brus er jo sviiin dyrt. kanjse du kjenner noen som kan bilder som ikke vil bli så dyrt? kjøp kjole på finn. mange fine der. gå på din sko eller økonomisko for å kjøpe sko. de har mange der til en billig penge som ser ut som brudesko. kjøp undertøy på h&m. kjøt tiara eller annen hårpynt på glitter. kjøp dress til sambo på dressmann. de er ikke så dyre. lag blomstroppsatsene selv. hmmmm kommer ikke på mer jeg. bor ikke i molde da men=)

Skrevet

alt som heter brus ja. hehe. alt som heter brud er sviin dyrt selvfølgelig. hehe

Skrevet

Bryllup behøver IKKE være dyrt.

Min fetter hadde ikke penger men ville gjerne feire dagen sammen med venner og familie. Alle kjente jo til deres økonomi.

De inviterte til grillfest. (de hadde tilgang på et sted der man kunne være under tak i tilfelle regnvær) Brudeparet sammen med foreldre kjøpte inn litt enkel grillmat som de tilberedte selv. Der var det ingen dyre indreilet el.l De valgte det som ikke kostet all verden. Og så var det litt salat og hjemmebakt brød til. Og så måtte gjestene selv ta med drikke. Det blei en skikkelig god fest. Avslappet og alle hygget seg.

Da jeg fylte 30 hadde jeg ca 20 stykker til grilling. Jeg reiste til sverige og kjøpte kyllingfileter, laget salat og hjemmebakt brød,kjøpte drikke (mine venner drikker skjelden veldig mye) tror jeg betalte ca 3-4000 for det jeg. Norge er jo vanskelig i forhold til været så man kan ikke satse på å være bare ute. Men kanskje dere har mulighet til å ha det hjemme med 20-25 gjester. Vi bor på 60 m2 og hadde 23 gjester til gryterett da vi hadde inflytningsfest. Det var trangt men det var plass til alle ;)

Mitt beste tips er å tenk at det skal være en vanlig middag/fest med familie og venner.gjør ting enkelt og lag det selv.

Ønsker du hvit duk og har det ikke. Kjøp noe billig bomuldsstoff til kanskje 50 kr per meter. Vi hadde 70 gjester i vårt bryllup og bakte ikke en eneste kake selv.. gjestene hadde med ;)

Nå som det er sommer finnes det masse fine hvite sommerkjoler.Du kan sikkert få deg en kjole til 500 kroner. Går du i en brudesalong koster det "flesk" Dersom du har en drøm om den store brudekjolen sjekker du Finn som et annet innlegg foreslo.

Om sommeren kan du kanskje plukke brudebuketten selv? Behøver jo ikke være en voldsomt avansert bukett. Kan jo bare være en vilter flott bukett blomster og så kan du knyte en sløyfe på.

I vårt bryllup fikk vi alle gjestene med digital kamera til å ta masse bilder og gi dem til oss. De var finere enn fotografen sine så man trenger altså ikke fotograf for å få fine bilder. Fotograf er DYRT, der er det MASSE penger å spare :)

Gutter på 12 år og oppover spiser som regel mer enn en gjennomsnits voksen.. så beregn dem som voksne når du beregner mat:)

Lykke til. Dersom dere planlegger godt, handler på salg og gjør mye selv tror jeg dere skal klare å ha famile og venner med å feire og alt det andre som koster penger til et sted mellom 5-10.000 kroner.

Skrevet

Vi har også dårlig råd. Skal gifte oss på Tinghuset og ha en liten fest hjemme hos oss for den nærmeste familien etterpå. Vi blir bare 14 stykker, har bestilt koldtbord (koster 200 pr pers) og brudebukett (ca. 1000) og dro til Sverige og kjøpte rødvin (1000). Jeg kjøpte en pen selskapskjole for gravide til 750 kr og samboeren min skal bruke den svarte dressen sin. Bryllupskaka får vi en bekjent til å lage så den er gratis.

Prisen på et bryllup kommer mest an på hvor mange du inviterer. Vårt bryllup koster ca 5000 kr og det er akkurat passe når man ikke har en krone ekstra å rutte med i hverdagen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...