Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 15 mnd har 39,1 i feber og hoster. Ellers virker det ikke som om han har vondt noen steder, for han var rolig og smilte i halvvåken tilstand mens jeg tok tempen på han nettopp.

Hvor høy feber skal de ha før man skal gi paracet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det heter at når den passerer 39 kan/ bør man gi paracet. Jeg gir gjerne på 38.8 også jeg , hvis det er om kvelden og jeg vet / regner med at den er stigende før sengetid. Har flere venner som har hatt barn med feberkramper og det er et "mareritt" for meg altså.

God bedring

Skrevet

Jeg ser ann almenntilstanden til barnet. Har barnet 38 i feber og man merker at det ikke har det godt så klart den kan få en stikkpille. Men har barnet bare 38 og ikke virker smertepåvirket så hadde jeg ikke gitt. Feberen er også høyere om kvelden. Over 39 pleier jeg å gi.

Skrevet

Jeg gir ikke før på rundt 40 på eldste min på 2.

Og han er feberkrampe barn.

Det er når feberen stiger at krampene kommer. Hvor høy tempen er har ikke like mye å si.

Feber har en hensikt og det er å bekjempe infeksjon.

Feber på 39, et eller annet er det mest effektive med tanke på infeksjonsbekjempelse. Over 40 har ingen hensikt og er bare skikkelig ubehagelig.

Hadde ungen hatt smerter eller ubehag ville jeg gitt paracet tidligere, men det har han aldri hatt ved sykdom...

Skrevet

Ser mest på almenntilstanden. Har han mye ubehag gir jeg paracet om feberen er 38 eller 40. Om han er i grei form, men tempen går over 40 på dagtid eller nærmer seg 40 på kveldstid gir jeg også paracet. Prøver å gi minst mulig, men trengs det så trengs det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...