Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Er det flere som har menn som handler uten å tenke? Jeg har en samboer som til tider gjør meg gal. Jeg blir jo nesten et nærvevrak og føler jeg må veie mine ord med omhu. Vi var i et besøk forleden og gikk tom for plass på minnebrikken. "Kanskje vi skulle slette filmene vi tok av småen når han badet, for den tar så stor plass...?" sier jeg. For så å legge til i samme sekund "nei - forresten. Vi kan sikkert kopiere bildene til noen andre etterpå - det er så mange som har kamera". Svaret jeg fikk da var "for sent". Så nå er den koselige filmen av småen borte ( Dette er bare det siste tilfelle og langt fra det verste. Her er et annet eksempel: en dag sier jeg "lurer på om vi skal ta oss råd til å få malt huset til sommeren. Tror du vi har råd til det?". Han sier at han er litt usikker, men skal se etter i nettbanken. Dagen etter kommer han klagende og forteller at nå har han avbestilt helgeturen vi to skulle ha i sommer bare oss to for jeg hadde jo bestemt at vi skulle bruke pengene på å male huset. Så nå hadde han bestilt maler istedet! Jeg hadde jo ikke sagt det. Jeg lurte bare på om vi hadde råd. Fikk lånt noen penger av min bror, og prøvde å bestille turen igjen, men da var allt oppbestilt ( Jeg kan ikke diskutere noe med han, for før jeg får summet meg har han bare gjort det første forslagt tiltross for at han selv er uenig og jeg i neste sekund foreslår noe bedre. Så her hjemme tør jeg ikke foreslå noe - for vips så er det gjort - jeg blir jo helt nærvevrak.Føler jeg må veie ordene mine og jeg kan aldri spørre om råd. Noen som har det slik og som har funnet en måte å håndtere det på? Har sagt det til han flere ganger, men han ser ikke ut til å lære. "Jeg fikk jo beskjed om det jo", sier han bare. Bare så det er sagt er jeg ikke den bestemmende type (er den stille og beskjedne type), det er i all hovedsak han som bestemmer og får viljen sin her hjemme. Så ingenting kan oppfattes som ordre av noen slag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå