Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 spørsmål :

1.Hvem av dere kunne tenke dere å kalle barnet deres Kevin, Stephanie eller andre såpeserienavn?

2. Syns dere det er greit å ta hull i ørene på barn under 5 år?

Og ja, jeg signerer med Anonym;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Ikke vi.

2) Nei.

Jeg signerer med nick

Skrevet

Ja jeg synes det er greit å ta hull i ørene på barn under 5 år. Skyt meg, men jeg har faktisk lyst å ta på jentungen på 10 mnd jeg.. Men har lagt tanken fra meg, for jeg vet jeg vil få masse ubehageligheter fra andre pgr.av det. Men skal ta når hun er 3 år eller noe. 4 kanskje. Jeg var 4 år selv.

Og nei, de navnene var ikke fine :(

Skrevet

Men jeg synes det er bra vi er forskjellige da:) Og ang. de navnene så følger jeg heldigvis ikke med på såpeserier at jeg har fått med meg at de er såpenavn:)

Skrevet

Syns ikke det er greit med hull i ørene på så små barn.

Og nei det er ikke navn for oss.

Skrevet

Kevin syns jeg var fint...kanskje ikke Stephanie?Mulig fordi det minner meg om gamla i Glamour...Hehe! Herlighet, kall barna hva du vil!

Jeg skal ta hull i ørene på snella mi når hun er er ett år, det gjorde mamma med meg. Det må da være opp til hver enkelt det også, det er jo min unge! Greit at andre har meninger, men dem om det.

God helg!

Skrevet

1 synes det er veldig fine navn ...men det er sikkert for min sønn heter kevin , har ikke fått med meg at dette er noe såpeserienavn... han er oppkaldt etter oldefaren sin...

2 synes det er kjempe fint med hull i ørene på små jenter ..

Skrevet

Hadde definitivt kalt jentebabyen min Brook hadde jeg bodd i usa og jeg så nettopp på tv at en usa lege anbefalte hull i ørene fra 1-7 år.

Skrevet

Min datter heter Michelle. Utifra det kan du jo selv avgjøre svaret mitt på spørsmål nr 1.

Og ja jeg synes det er greit og la et barn på 4 - 5 år få hull i ørene. jeg fikk det selv når jeg var i den alderen.

Men jeg skulle aldrig finne på og ta hull i ørene på en baby. (bare så det er sagt)

Skrevet

1.kevin el stephanie er ikke mitt type men jeg liker litt spesielle navn da. min sønn heter solan. har tatt det fra .." ja du vet den norske filmen med lille pinnsvin og svarte fuglen"

2. jeg synes det er greit å ta hull på barn under 5 år,

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

1. jeg liker ikke de navnene du nevnte der. I norge blir det litt teit.. men kall no barnet hva man vil.

2. Ja. min har hull ørene allerede ved 6.5 måneder. Veldig fint

Skrevet

1. Ikke jeg i hvertfall. Sånne sukker navn har jeg ingenting til overs for.

2. Nei, egentlig ikke. Nå har jeg gutt jeg da, men jeg ser for meg at de må være såpass gamle at de kan hjelpe til å ta vare på hullene selv.

Og jeg er

Skrevet

Sorry, men jeg blir faktisk fortvilet jeg nå... Jeg synes det er helt galt å ta hull i ørene på de stakkars små bare for at voksne syns det er fint. Det er egoistisk.

Jeg mener man skal vente så barnet kan få bestemme det selv.

De skjønner jo heller ikke noe av det når de er så små, så hvorfor gi de den smerten bare for voksnes skyld?

NEI,NEI,NEI. La jentene få bestemme selv om og når de vil ha hull i ørene

Jeg mener nå det kan være litt ekstra stas for ei jente å få ønske seg hull i ørene og glede seg når man endelig får det.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

uff det er synd at du blir fortvilet. jeg har ennå ikke møtt en jente som ikke vil ha hull i ørene. Eneste grunnen er at de ikke tørr.

Det er ikke smerte involvert heller, mindre enn ved f.eks vaksine stikk.

Hun kan jo fremdeles glede seg over nye øredobber f.eks hvis hun ser noen hun ønsker seg senere.

Alle jenter liker jo å pynte seg å se fin ut!

ja ja, det er godt vi er forskjellige. Ikke vær fortvilet mer nå :)

Skrevet

Hull i ørene på små barn er BARNEMISHANDLING!

Ikker verre enn vaksine nei, men liker de å få vaksine da???? Nei

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

en gang får de hull i ørene.. en gang. Det er som en vaksine ja, men vaksiner er flere ganger. Et nødvendig onde, selv om mange velger å ikke ta de.

Babyen tok ikke skade av å få hull i ørene. Hun kommer ikke til å huske smerten og kommer bare til å glede seg over ørepynten sin.

Barnemishandling. Du skriver det ordet bare for å provosere meg. Jeg gidder ikke å forsvare mine valg ovenfor deg anonym.

Skrevet

Herregud.. Er hull i ørene barnemishandling og nå.. SKJERP DERE!!

Skrevet

Vaksine er for at man ikke skal faa potensiellt doedelige eller livsvarig skadende sykdommer, saa det faller ikke inn under HELT samme kategori som hull i oerene selv om begge delene er stikk...

Skrevet

Jo, jeg forblir fortvilet.

Jeg syntes selv det var vondt å ta hull i ørene og har heller ikke likt det i ettertid. Det var vondt å ta ut øredobbene og det var vondt å ligge med de.

hadde jeg fått valgt selv hadde jeg ikke hatt hull i ørene, for jeg har hatet de siden jeg var 5-6 år gammel.

Det er derfor jeg mener at jentene skal få bestemme selv. For da har de hveltfall valgt det frivillig.

Jeg er kanskje gammeldags og vrang, men jeg brenner litt for dette.

Men ordet barnemishandling hører ikke hjemme her! Et så alvorlig ord bør brukes med respekt og ikke bare for å provosere

Skrevet

1. Jeg liker navnene, men har ingenting til overs for doble overdådige navn som Victoria, Isabella, Alexandra sammen med et lignende overdårdig navn. Får litt prinsesse- følelse, og synes det blir feil på vanlige folk. Litt sånn wanne-be... =)

2: Jeg synes det er helt greit med hull i ørene på barn under 5 år, og synes tilogmed det er greit på babyer ( iiiiiik! ). Har ledd litt over diskusjonen her inne om at det er mishandling osv. Ser mødre gjør mye verre ting til barna sine enn dette!

Hva med de som daglig vasker babyrumpene med våtservietter! he, he. Måtte bare provosere litt!

Skrevet

1. kjenner ikke igjen de navnene fra noen såpeserie,dessuten er det ganske mange navn som blir brukt i slike serier og det er maaange såpeserier,ville brukt det om jeg likte navnet,ikke for og kalle ungen opp etter den såpestjerna akkurat,kevin syntes jeg er et helt vanlig navn,men noen nav er mer utenlandske og engelsk uttalelse,det ville jeg ikke velgt til ungen min.

2. ja syntes det er greit.

Hadde jeg fått en jente hadde jeg nok tatt hull i ørene hennes ,vanskelig og si når,vet ikke om jeg hadde hatt hjerte til og gjøre det før hun var 3 år og jeg kunne spørre om hun ville ha det og si at det gjør vondt,og om hun da vill så hadde jeg gjort det helt klart,er ikke verre enn å ta de ut igjen hvis hun ikke vil ha dem lenger.

Skrevet

1. Nei ikke navn etter vår smak

2. Ja syns det er søtt jeg. Fikk hull i ørene som ett åring selv. Er hvis utsatt for barnemishandling jeg da.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...