Gå til innhold

blodpropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

i fjor fikk jeg etter en undersøkelse påvist at jeg fikk trombofili, dvs blodproppsykdom, av å gå på p-piller. Måtte slutte, og resultatet ligger nå i magen. Men det er jo nettopp slik da, at det er like farlig for meg å være gravid som det var å gå på p-piller, men likevel er det ingen som informerer meg om noen ting. Fikk bare beskjed om at det var ikke stort å gjøre. Men så hører jeg jo om gravide som får blodpropp i morkaka og at næringen til barnet blir kuttet, som resulterer i at barnet dør. Blir jo MILDT sagt nervøs. Går jo konstant og tenker på det, får jo ingen ekstra oppfølging, ingen blodpropper, ingen blodfortynnende. Noen som har vært i lignende situasjon og har noen ord til trøst, råd e.l. Legen min sier rett ut at han ikke vet noen ting om saken

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du blir nervøs ja! Jeg ville ringt en jordmor og snakket m henne eller sykehuset. Du kan jo også sjekke litt på nettet, men d kan man selvfølgelig bli unødvendig stressa av. Legen din burde egentlig henvise deg fordi du må jo få info, si d til ham.

Lykke til:-)

Skrevet

Hei

Jeg hadde blodpropp for 2 år siden..

Når jeg varsla legen min at jeg var gravid, henviste han meg til svangerskaps poliklinikken med en gang. Så nå går jeg på boldfortynnende sprøyter, og må gå på de hele svangerskapet + litt etterpå.. Og blir fulgt opp av jordmødre og leger der. De er super hyggelig og har alltid tid til deg!

Jeg vet ikke om dette kan sammenlignes. Men spør legen din eller jordmor om dette. Legen din bør jo henvise deg en plass hvis han ikke har peiling..

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Du bør absolutt få legen din til å henvise deg på sykehuset for spesialoppfølging. Det SKAL du ha. Jeg kan ikke skjønne annet enn at du bør bli satt på blodfortynnenede. Ikke bare for barnet sin skyld, men som du selv sier er du selv i risikosonen for å få blodpropp.

Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men ring legen på mandag og vil ikke han høre på deg så ring poliklinikken på sykehuset og legg fram "saken" din og si at du er bekymret over svaret du får fra legen din.

Jeg tar selv blodfortynnenede i form av sprøyter gjennom svavngerskapet pga av tidligere infarkter i morkaka. Medisinen heter Fragmin. Enda jeg har ikke fått påvist blodproppsykdommer.

De vanligste blodfortynnende gjennom svangerskapet er Fragmin, KLexane (begge i sprøyter) og AlbylE som er i tablettform.

Og til slutt må jeg bare si at det er et alt for svakt svar av legen din å bare si at dette vet han ikke noe om. Håpløst.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for råd alle sammen, skal til jordmor i morra på kontroll, så da skal jeg få henne til å hjelpe meg fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...