Gjest Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 når dere har på body på dagtid da, har dere ikke på noe utenpå da? Hva med longs? Men alt hva man har på barna begrunnes vel i hvor varmt man har det hjemme hos seg, hvor varmt det er på rommet de sover i, om de sparker av seg dyna og blir kald, eller sparker av seg dyna og er veldig varm.... Om barnet fort blir for varmt og svetter lett eller om det fryser lett. Og utfra hvordan man selv er, tror jeg. Tåler man selv mye før man fryser, kler man kanskje barnet også med mindre klær, enn om man fryser fort...
så var vi 4 Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Ja men på dagtid har de sjelden ei stor dyna over seg. Martin sover enten i body eller i pysj (uten fot på). Han er ikke kald uansett da.
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Så deres barn ligger alltid pent med begge armene pent under dyna, da? Det gjør ikke vår, ligger like gjerne med begge føttene oppå dyna. Og da synes JEG det er godt å vite at han ikke fryser da heller... Har tom hatt på han longs og body under pysjen når det har vært på det kaldeste.
Bellanr1 Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 jeg bruker pysj med føtter på om natten. ikke body uten føtter for det blir for kaldt
Babyfacepsycho Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Bruker bare pysj og dyne vi. Og ja hun sparker av seg dynen på natten men hun er ikke kald for det. Hun er alltid varm og god når vi tar henne opp. Og vi har vinduet oppe på soverommet. På dagen har hun på seg body, bukser og sokker. Det er når vi er inne. Når vi er ute nå som det er så varmt ute har hun på seg det samme + en lue. Mulig en genser dersom hun har kortermet body.
så var vi 4 Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 Hvorfor blir du sur på meg da?! Har vel ikke sagt noe galt om de som har body på ungene om natta.
Sjonkel Rolf Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Det er svært sjelden vi har noe utenpå bodyen på dagtid, ja. Og stilongs slutta vi egentlig med for over en mnd siden, så nå bruker hun bare body og bukse. Hun er aldri kald. Og vi har det ikke spesielt varmt inne, heller. ca 20-21 grader.
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 Er jeg sur? Stilte bare noen spørsmål jeg, og synes egentlig jeg kom med en ganske grei konklusjon også i hovedinnlegget mitt, om at enhver gjør det man synes er best for sine barn. Så sier du at jeg er sur, hehe.... Men takk, du fikk meg hvertfall til å le.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 Et lite tips til de som har problemer med at barnet sparker av seg dyna: Prøv dyneklyper! Det er et av de beste kjøpene jeg har gjort... Festes i sprinklene på senga, og klypes fast i dyna. Da klarer ikke snuppa mi å sparke av seg dyna i hvert fall... Har forresten alltid brukt pysj på henne, og hun er akkurat passe varm. Regulerer temp på rommet hennes med åpent/lukket vindu. Nå i det siste som det har vært varmere har jeg festet dyna litt lenger ned, så hun har den fra livet og ned. Funker bra her i gården, men så er kanskje snuppa av det "rolige slaget".
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 Vår kar er "overalt" i senga, så det tror jeg ikke jeg tør. Vet aldri om han finner på å åle seg under dyna, og da greier han vel ikke å fjerne den om han skulle ønske det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå