Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har begynt å slå meg, hva skal jeg gjøre?

Når jeg holder han kan han plutselig slå meg å si "au".....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør mi datter på 15 mnd også, hvis hun er sint. Det er sikkert helt naturlig. De klarer jo ikke å uttrykke alt med ord så da er det naturlig å bli fortvilt. Viktig å markere rolig at det ikke er lov. Vet mange som tar litt igjen for å vise barnet at det er ubehagelig men det gir barnet signal om at det er ok å slå.

Skrevet

jenta her og gjør det. hun er ett i dag og gjort det en mnd tid ca. vi bare tar handa bort og ser litt morskt på henne at det ikke er lov. og med litt streng stemme om hun fortsetter. hun skjønner j ikke stort men mener man må si ifra. tilslutt skjønner man det.

Skrevet

dattra mi på snart 14 mnd gjør det samme. Har ei vennine som har har en unge som gjør akkurat det samme. Jeg bruker å holdejenta mi i hånda da og si at det har hun ikke lov til eller nei. Tror nok dette er egentlig ganske så vanlig

Skrevet

Helt normalt. Vi har lært gutten vår til å heller "kose" når han slår og i neste øyeblikk stryker han hånda over håret eller kinnet mitt. Veldig koselig og det her fungert hos oss. Føler at det er en positiv måte å reagere på - vise hva dem kan gjøre istedenfor å slå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...