Gå til innhold

Mange flere kynnere de 2 siste dager...fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har erfaring med at hvis kynnerne tar seg opp både i hyppighet, varighet og vondhet at de da som regel fører til ordentlige rier etter kort tid? Synes det virker rart om ikke det skal skje.Har mensmurrring i både mage og rygg også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne fortsatt tenkt meg noen svar her:-(

Har term om 4dg, men er veldig utålmodig.Dette er andre svangerskap, men denne gang virker det som om det er en laang forberedelsesprosess for kroppen før rier begynner. I hele går kveld kom kynnerne med kort mellomrom, ca 10min og det samme skjedde i natt i tillegg til murring i mage og rygg.Nå MÅ det skje noe snart.

Skrevet

Hadde masse kynnere som var sterkere og vondere enn vanlig onsdag og torsdag forrige uke, men de roet seg ned igjen, nå har jeg færre kynnere enn før.. Sukk.. Hadde håpet det var noe på gang, men det ser ikke sånn ut. Hadde også mensmurringer i ryggen.

Skrevet

Er du førstegangs? Synes kynnerne har vært vondere og kraftigere i godt over 1mnd nå, men at de kommer så ofte gjør meg litt bekymret.Tenker at kanskje livmorhalsen blir mykere, og at fødselen kan gå for raskt når riene først begynner..

Skrevet

Ja, er førstegangs. :)

Skrevet

Hei. Jeg fødte for 5 dager siden, og jeg hadde veldig vonde kynnere de siste dagene før fødselen. Hadde endel kynnere de siste to ukene også, men ikke så mye ellers i svangerskapet. På slutten var det mye nedpress. De var iallefall med å modne og åpne opp, så ta det som et godt tegn uansett. Jeg kan jo ikke love deg fødsel!

Skrevet

Gratulerer!! Kom babyen før el etter termin? Er du førstegangs? Ja, vonde kynnere har jeg hatt i lang tid, men ikke at de kommer hvert 10min el 15mind og kan vare opp til 1,5min..Nedpresset du nevner er enormt, og har vært slik i over en uke..Lov til å håpe:-)

Skrevet

Takk! Den kom dagen før termin. Har en gutt fra før som jeg gikk 6 dager over med. Jeg fikk voldsomme kynnere når jeg gikk. Siste to dagene klarte jeg nesten ikke gå noe som helst på grunn av det. Når fødselen først startet gikk det veldig fort. Hadde 5 minutt mellom fra første stund. Sist hadde jeg ikke slike kynnere først, og brukte over 20 timer, mot 5 nå.

Har du lenge igjen til termin da?

Skrevet

Håper det samme skjer meg. Har 5 dager til term. Forrige fødsel varte i 23 timer, så jeg har vel all grunn til å håpe på en kortere varighet denne gangen.Jeg hadd heller ikke slike "masete" og vonde kynnere sist, så jeg håper de gjør nytte for seg. Det jeg "frykter" er at jeg kommer til å vente for lenge med å dra på føden denne gangen, og at en modning jeg ikke vet om kan ha skjedd på forhånd og fødsel går overraskende fort....Jeg tenker ihvertfall slik at jeg venter til jeg har skikkelige smerter..

Skrevet

Ja, det tenkte jeg også, men da de startet såpass tett og var veldig vonde fra første stund ble det til at vi for inn likevel. Er glad for det nå. Var inne en time etter at riene startet og hadde da 4 cm åpning. Tror du kan være ganske sikker på at de kynnerene som presser nedover er med og åpner opp. Ikke vent for lenge da =) Lykke til! Det er fantastisk å holde babyen sin i armene istedetfor å bære den inne i magen - det er iallefall sikkert!

Skrevet

Men du hadde ikke dratt om de ikke var direkte vonde? Takker for tips, gleder meg også til å få babyen ut av magen:-)

Skrevet

Nei. Hadde regelmessige kynnere natten før som ikke gjorde vondt, og som stoppet opp etter hvert. Men da de først startet opp og var vonde var jeg ikke lenger i tvil, og jeg følte på meg at det ville gå fort, siden de var såpass intense allerede fra første rie. Men en leser jo her om tilfeller der riene ikke har vært vonde først også, som har stor åpning når de kommer inn, men det må vel være unntakene? Det spørs jo hvor effektive disse kynnerne er da. De kan jo være ganske vonde de også!

Skrevet

Ja, de er ganske så vonde neders i magen når de kommer som verst.I dag har jeg derimot mensvondt hele tiden, men det er vanskelig å si. Drar med èn gang de blir uutholdelige tenker jeg.

Skrevet

Høres jo ut som om det snart kan skje noe - jeg skal krysse fingrene for deg!

Skrevet

Takk, og for god hjelp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...