Gå til innhold

Noen her som kun pumper og ikke ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte pumper du deg i såfall? Vet liksom ikke hvor ofte/sjelden man kan pumpe seg uten at det går utover produksjonen/melkemengden... Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnelsen pumpet jeg vel hver 2-3. time... gjorde det i grunn hele tiden nesten. Holdt oppe produksjonen til Martin var nesten 8 mnd, og da begynte jeg å gå over til mme. Full'amma' i 6 mnd.

Skrevet

Jeg fullpumpet før. Da pleide jeg å ha som regel at det ihvertfall ikke skulle gå mer en 4 timer mellom hver pumping. Men vanligvis pumpet jeg hver 2-3time. Du må bare se det ann litt tror jeg og se hvor mye/lite som skal til for at det gåt ut over produksjonen din. Akkurat det er nok lit individuelt også!

Skrevet

Frem til nå har jeg pumpet hver 3 time, vesla er straks 3 mnd. Nå pumper jeg kun morgen og kveld, får se hva det gjør med produksjonen. Har holdt på med det i nesten en uke. Hittil har det gått greit, får ut ca 130-140 ml hver gang.

Skrevet

Hvorfor bare pumper dere da? Jeg legger min nyfødte til brystet og lar henne amme det hun orker også må jeg pumpe ut resten. Dette for å jobbe opp produksjonen som har vært meget laber. I natt bare pumpet jeg og fikk ut 60 ml. Det er det meste jeg har fått ut. Gått fra 30 ml til 60 ml på 3 dager. Er dette normalt tro, eller er det litt lite? Også har vi fått beskjed om å ikke mate babyen med flaske for da blir hun forvirret i forhold til sugeteknikken. Vi måtte helle det inn eller sprute det inn med sprøyte. Men dette ble lille baby rasende av, så vi har måttet bruke flaske. Håper ikke det ødelegger noe.

Skrevet

Takk for alle svar :) Vi prøver fortsatt å finne en løsning som passer alle, har ei datter på 3 år og tvillinger, jente og gutt, som er 3 uker i dag. Hun er dårlig på å suge og sovner som regel etter noen minutter, mens han er helt matvrak når det gjelder puppen, hehe... Har fått beskjed om at jeg godt kan gi henne kun flaske til hun blir større, mer våken og har mer energi til å suge ut melka, samtidig som jeg ammer han. Dette går da igjen utover samvittigheten da han får all kosen, mens hun må ta til takke med flaska... I tillegg har jeg måttet pumpe ut det han ikke har spist når han er ferdig, men sliter litt med at det kan gå bare 10 min så vil han ha mer allikevel, akkurat når jeg er ferdig med å pumpe. Da må jeg lage flaske til han også, og dette blir et alvorlig styr når vi har andre barn å ta vare på også, ting tar tid... Har de siste dagene prøvd å kun pumpe og gi begge flaske, mens begge har fått "trøstepupp" når det har vært magevondt og om det ble for lite på flaska.

Ingen av mine har blitt forvirret når det gjelder sugeteknikken, de suger like greit pupp som flaske, så hittill fungerer det greit.

Jeg har pumpet ca. hver 3. time hittill og har da fått ut ca. 140 ml hver gang. Er ikke like giret på å pumpe om natten når vi er oppe, så da får som regel han puppen og ferdig med det, så på morgenen får jeg ut ca. 180-240 ml.

Jaja, jeg kan jo bare fortsette å pumpe slik som jeg gjør nå, merker jo fort om produksjonen går ned da. Synes jeg får vondt i "melkegangene" av all pumpingen, er nok ikke like skånsom som amminga, om det da ikke er betennelse som er på vei, usj...

Skrevet

Jeg pumper også bare. Jeg hadde det samme problemet som deg, han bare sovnet ved puppen og fikk ikke spist. Nå er han 6 uker og jeg sliter med å få han over på pupp igjen. Men jeg pröver å pumpe hver 3-4 time, men kan gå lenger av og til, men om natten bare hver 6t, for å få litt sövn, har mer enn nok med melk.

Jeg fikk råd av min helsesöster for å vekke lillegutt opp litt å gi 20ml morsmelk, tilsatt 1 skje nan, 1-2 ganger om dagen, för du gir resten av melken til jenta di. Dette funket veldig bra for meg, gjorde det ca. 1 uke. Etter det våknet han opp av seg selv og ville ha mat hver 3 time, der vi tidligere hadde måttet vekke han for å få i han mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...