snupp & mamma Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 heihei.. jeg har en jente på 4 mnd.. hun legger fint på seg, sover nesten hele natta..7- 5,6 og videre til 7-8 tiden. jeg har tenkt å vente med grøt og slikt til hun blir 6 mnd, eller eventuelt til hun viser tegn til t hun trenger det.. men det jeg lurer på er sånn fruktpure som de selger til 4 mnd gamle babyer.. bør mn på lik linje vente med det som med grøt?
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Ja, anbefalingen er jo å vente med ALL MAT til barnet er 6 mnd hvis man ammer. De som gir mme derimot kan begynne å gi mat fra 4 mnd. Det at det står at pureene er fra 4 mnd betyr bare at så små tåler den, men det betyr jo ikke at du må begynne å gi den når ungen er 4, hvis du skjønner??
snupp & mamma Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2007 hehe, nei selvfølgelig ikke=) men har sett at de har fruktpurre som de kn spise når de er 4 mnd.. =) hm, jenta mi får mme.. hvorfor kn man begynne da, men ikke med mm?
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 Fordi de vil at man skal amme lengst mulig pga. morsmelkens positive egenskaper.Men man kan jo selvfølgellig begynne å gi mat før til de som ammes også, det er bare anbefalingen som sier at man skal vente.. Men hvis jenta de får erstatning så er det jo bare å begynne å prøve med grøt eller annen mat hvis dere vil!
ei prinsesse og en prins Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Har aldri hørt at barn som ammes ikke skal ha noe annet før de er 6mnd, mens de som får mme skal ha fra de er 4mnd gammel.. Tror alle kan få fra de er 4mnd gammel, hvis man har behov for det:) men kan hende jeg tar feil?!
Lykkepiller Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 Ja, men det anbefales å fullamme til seks måneder. Selvfølgelig kan man begynne før hvis barnet har behov for det, betyr jo ikke at man burde det.
snupp & mamma Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2007 hehe.. følte vell at dette gikk litt ut av sammenhengen her.. det jeg lurte på var om fruktpurre stilles på lik linje med grøt? tenker at det er lettere å fordøye en grøt.. hun trenger ikke mer mat, men lurte bare=)
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 ei prinsesse og en prins: Jeg sier ikke at de ikke kan få. Bare hva anbefalingen er! Hvis de har behov før eller man har andre grunner så er det jo bare å gi til dem også!!!! )
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 hs sa det var bedre å begynne med grøt ol ved 4 mnd enn med mme. hun sa også at det var en fordel for barnet om man ammet i den tiden man introduserte fast føde pga antistoffene i morsmelken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå