LRMG Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Føler at jeg har falt litt mellom to stoler mht. jordmor og fastlege. Var hos jordmor i uke 9 og tok de vanlige testene. I uke 19 var jeg hos legevakt/fastlege/Ullevål pga sterke smerter (muskelknuter på livmoren, de mistenkte blindtarmbetennelse). Tok ul og blod/urinprøve med tanke på infeksjon, men de fant ikke noe. Så var jeg på vanlig svangerskapskontroll hos fastlegen i uke 23. Tok urinprøve og sf mål, men ikke noe annet siden vi ble litt side-tracked på at jeg hadde veldig høyt blodtrykk (nesten normalt igjen 2 dager etter). Skal til ny kontroll der i slutten av mai (uke 30 ca), og så ville jordmor se meg i begynnelsen av juni - har jo ikke vært hos henne siden uke 9. Får inntrykk av at alle andre her har tatt masse prøver av blodprosenter, jernlager, blodsukker osv. Hva er egentlig normalt? Ringte nemlig Ullevål og hørt om jeg burde følge opp disse muskelknutegreiene, og da ville de plutselig se meg så fort som mulig. Fikk litt noia siden ingen hadde nevnt dette for meg, og det da har gått nesten 10 uker siden det ble oppdaget. Så man må kanskje være litt flinkere til å pushe på selv?
Raych Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har bare tatt blodprøver en eneste gang og det var da jeg var i uke 9 og var på første kontroll. Det har heller ikke vært snakk om å ta flere ennå i alle fall. Er nå i uke 27. Mitt første svangerskap tok jeg bare blodprøver på den første kontrollen i uke 9 da også.
spirenr 2 er gutt! Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Stå på kravene dine du. Det er min opplevelse og anbefaling. Vær "etter" de dersom det er noe som du mener mangler. Det hjelper! Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå