Gå til innhold

Pizza bunn hvordan lager dere den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blandet gjær i lunkent vann å tok salt å olivenolje oppi + hvetemel til slutt,det sto den skulle heve seg i ca 10 minutter eller hva det nå sto men deigen så å var så klisette,noe jeg har gjort feilt?Gudene må vite om pizzaen blir god,deigen avgjør jo alt ikke sant??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis deigen er klissete tar du i mer mel.

men kansje det er lettere å ta det våte i melet ikke omvedt? du har mer kontroll over konsistensen da....

Skrevet

4 dl vann ( ca 37 grader)

1 pk tørr gjær/fersk gjær (pleier å bruke tørr gjæren som den ferske, blander den rett i væska og rører den ut.)

4 ss olje

1 ts salt

Hvetemel

1. bland vann og gjær først

2. Bland så i resten. Ta i så mye mel at deigen blir passe. Deigen skal henge sammen og den skal ikke klisse på hendene når du elter den. (men ikke så mye mel at det blir en hard klump)

3. Heves halv time

4. Trykkes ut og etterheves i et kvarter til en halv time. Det er viktig og etter heve da får du en luftig resultat, gjelder for øvrig all gjærdeig

Skrevet

3 dl vann

1 pk gjær

litt salt

litt olje

Ca 8 dl hvetemel

Ha i vann,gjær og olje. Bland i det tørre etterpå.

Deigen trenger ikke å heves.

Skrevet

Jeg bruker den oppskriften som står bak på hvetemel-pakka, men med 400g mel og litt mindre vann. Lar den ikke heve noe særlig jeg da......

Skrevet

Jeg tar mel, salt, oregano og gjær i en bolle, og blander dette sammen med lunket vann og olje.

Vet ikke hvor mye, men etter en stund med pizzabaking blir det på øyemål :)

Skrevet

1 l mel

1 pk gjær

litt olje

litt salt

ca 3,5 dl vann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...