Forglemmerei Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Jeg blandet gjær i lunkent vann å tok salt å olivenolje oppi + hvetemel til slutt,det sto den skulle heve seg i ca 10 minutter eller hva det nå sto men deigen så å var så klisette,noe jeg har gjort feilt?Gudene må vite om pizzaen blir god,deigen avgjør jo alt ikke sant??
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 hvis deigen er klissete tar du i mer mel. men kansje det er lettere å ta det våte i melet ikke omvedt? du har mer kontroll over konsistensen da....
2gullunger Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 4 dl vann ( ca 37 grader) 1 pk tørr gjær/fersk gjær (pleier å bruke tørr gjæren som den ferske, blander den rett i væska og rører den ut.) 4 ss olje 1 ts salt Hvetemel 1. bland vann og gjær først 2. Bland så i resten. Ta i så mye mel at deigen blir passe. Deigen skal henge sammen og den skal ikke klisse på hendene når du elter den. (men ikke så mye mel at det blir en hard klump) 3. Heves halv time 4. Trykkes ut og etterheves i et kvarter til en halv time. Det er viktig og etter heve da får du en luftig resultat, gjelder for øvrig all gjærdeig
jentebaby i hus Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 3 dl vann 1 pk gjær litt salt litt olje Ca 8 dl hvetemel Ha i vann,gjær og olje. Bland i det tørre etterpå. Deigen trenger ikke å heves.
Milletrille Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 Jeg bruker den oppskriften som står bak på hvetemel-pakka, men med 400g mel og litt mindre vann. Lar den ikke heve noe særlig jeg da......
3 blå Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Jeg tar mel, salt, oregano og gjær i en bolle, og blander dette sammen med lunket vann og olje. Vet ikke hvor mye, men etter en stund med pizzabaking blir det på øyemål
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 1 l mel 1 pk gjær litt olje litt salt ca 3,5 dl vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå