Gå til innhold

Amming på dagtid har blitt så vanskelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 5 mnd er blitt så utrolig vanskelig å amme på dagtid. Han gråter omtrent hver gang jeg legger han til, og de siste dagene har jeg kun lyktes med å gi han pupp hvis han ligger på stellebordet og jeg bøyer meg over han. Hva i all verden er det som skjer? Han er tydelig sulten for han drikker bra når han først får puppen på stellebordet, og blir i godt humør etter maten. Synes dette er så innmarig slitsomt, og hva skjer hvis jeg må amme han ute en dag? På natten og tidlig på morgenen drikker han uten gråt eller misnøye, sikkert fordi han er trøtt. Føler at ammingen bare er et slit for tiden....Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt spiser også helt fint på natten,men dagtid er et mareritt.Han er så nyskjerig,vrir og bukter seg alle veier...Skyver puppen unna osv...Han er da 7 mnd.,men har vært slik lenge..Jeg har funnet ut at det som for øyeblikket funker best for oss er å amme der det er mørkt og kaldt.Han spiser best når han er trett,altså løper jeg til og henter han rolig opp etter blundene på dagtid med en gang jeg hører et knyst fra vognen.Tar han inn på kaldt og mørkt rom lirker av det han skal ha av seg av klærne (sover ute) og legger han til,da spiser han...

Ute gidder jeg ikke amme lenger,tror ikke det hadde fungert.Du må jo prøve og se hvordan det går da..Går det ikke og du kvier deg for å gå ut kan du jo evnt.pumpe og ta med i flaske og gi. Tar han flaske forresten??Om du gir flaske ofte kan det jo være han ikke gidder amme,fordi det er så mye lettere å få melk av flasken..

Skrevet

JA! Jeg har mye erfaring med dette. Gutten min er litt over 5mnd og har vært sånn en stund. Han må enten være veldig sulten eller trøtt for å gidde og amme på dagtid, kvelden og natta går det bra! Er vi ute så må jeg bare prøve meg fram og plutselig tar han puppen. Det jeg gjør er at hvis jeg merker at han ikke vil ha, dvs han vrir seg unna eller beg å gråte bare han legges i ammestilling, pakker jeg vekk puppen med en gang, venter noen minutter(10-15 minutter ) og prøver igjen. Det er veldig slitsomt, men jeg tror dette er veldig vanlig og skyldes at de skal ha med seg alt mulig annet og ikke har tid til å puppe. Og så er det vel noe biologisk i det også for etterhvert skal jo fast føde ta over mer av næringsinntaket. Vet om ganske mange med barn på rundt ett år+- som bare ammer på kveld og natt, så det er vel bare sånn det blir.

De blir så fort store!

Skrevet

Sånn var det her og fra ca 6,5 mnd. Han er nå 8 mnd.Nektet pupp samma søren hvor sulten han var. Men så fikk han grøt rett etterpå og spiser rå mye. Så her er det bare en som har funnet ut at fast føde er det han vil ha. Så nå får han mme i kopp til måltidene, vann utenom måltidene om han er tørst også ammer jeg han en gang om natta. Burde egentlig kuttet den om natta, men har ikke hjerte til det. Kanskje mest for min egen del. Har liksom alltid sagt at han skal få så lenge han vil, men jeg kunne da ikke vite at han selv ikke er interessert så tidlig. Så her er det vel mor som ikke helt er klar til å slutte.

Skrevet

Godt å høre at dette er noe som flere også opplever. Han har så og si aldri fått flaske, så det kan ikke være at han heller vil ha flaske. De gangene han har fått flaske med mm har han også drukket veldig lite. Har så smått begynt med grøt nå og det virker som det kommer til å slå an. Han gaper høyt når skjeen kommer, så kanskje er det rett og slett det at han er klar for fast føde :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...