liin Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 ..og der gikk alt bra, heldigvis. Men i etterkant kan men jo lure på mangt. Og det jeg tenker på er at morkaken lå foran fosteret. Legen skjekket at den ikke lå så langt ned at den var i veien for fødselsveiene, men det jeg lurer på er hvor vanlig det er å ha morkaken her? Jeg har også to ganger hatt ganske intense smerter foran på megen, som jeg ikke klarer å forklare til meg selv. Det går jo over og jeg er i fin form igjen. Det kan ligne på sviing/etsing inni megen, og første gangen gikk det rundt til ryggen også. Denne gangen varte det en god stund, mens andre gengen var det ikke like ille, og varte kortere. Smerten var den samme, og det var vondt å ta på megen, den var øm.Har tenkt om dette kan være kynnere? Har funnet ut at dersom det skjer flere ganger, skal jeg ringe jordmor og høre. Noen som har vært borti det samme?
bamby Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Langt på vei er du? vanlig med strekksmerter i livmora, den rett og slett strekker seg...kynnere er ikke så vanlig tidlig, men det variererer visst det og....jeg kjenner ikke noe kynnere(er 21+5) Men ring hør...skader aldri!
Solskinnsjenta Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Den ene tvillingen min har morkaken foran, den andre bak. Så lenge morkaken ikke ligger foran mormunnen har dette ingen medisinsk betydning, men kan gjøre at det tar noe lengre tid før du kjenner liv og spark. Smertene du kjenner kan være at livmoren strekker seg, men hvis du synes det er ekkelt er det bedre å ta en telefon til jordmor enn å gå og bekymre seg. Kynnere skal i utgangspunktet ikke gjøre vondt, og kjennetegnes ved at magen blir hard og stram.
liin Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2007 puh, det var svarene jeg håpte på. Fordi jeg kan ikke huske at magen ble stram. Den blir til tider helt hard og rund, noen sek også "retter den seg ut igjen".Helt smertefritt. Jeg er 19 uker på vei forresten. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå