Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Jeg gir vann til maten, ammer etter mat....men det er lite han tar. Ammer jeg før mat, spiser han ikke mat. Hvis jeg hadde gitt mme, hvor mye skulle han ha hatt da? Han veier 10 kg.
Elimie :-) Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 jeg lurer på akkurat det samme. Mie får tre faste måltider, og drikker kun melk (200 ml mme) på morran. Ellers på døgnet nekter hun, uansett om det er i flaske, kopp osv. Spurte helsesøster igår men hun kunne selvføgelig ikke svare på det... som vanlig når jeg spør om noe... Men jeg har "løst det" med å kjøpe en 8 mnd grøt som skal blandes med melk, og så lager jeg denne litt tynn. Gir snuppa en porsjon av denne grøten om dagen. Hun får i seg nok væske da hun er veldig glad i vann, men det var kalsium jeg bekymret meg for.
Brillemamma Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 Helsesøster sa til meg at rundt 5dl om dagen dekker behovet når de er i den alderen.
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Hos spedbarn er væskebehovet stort.I første halvår er det ca 150 ml/kg/dgn.Et 14 dager gammelt barn trenger ca 1/2 l væske i døgnet.Behovet øker med barnets vekt til ca 1 liter i 1/2 års alderen.. Fra Propedeutisk pediatri.... Hvilken 8 mnd.grøt blandes med melk?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 ja, men så er det vel reduksjon i 1/2 årsalderen, siden næringen deres går over fra å være kun melkebasert til også og gjelde fast føde. For du mener vel ikke at de skal ha over 1 liter melk + fast føde?
#Troika# Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Har også ei tulle på din alder - og størrelse. Bir litt mindre amming her også, pga det samme som du sier. Men jeg løser det ved å amme litt imellom måltidene. Rett før dupp osv. Ammer ikke så mye lenger, men kan bli 4-5 ganger ca. Hun drikker vann til måltidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå