Gå til innhold

Når jeg skal pumpe litt og litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg da pumpe den puppen som babyen akkurat har spist på?

Eller hvordan gjør jeg det?

Skal håndpumpe litt og litt slik att jeg får til noen måltider slik att jeg kan ta meg ett par timer ute om kvelden..

Hvis jeg pumper fra den andre puppen,så ''stjeler'' jeg vel måltiden til babyen,eller hva?

Kan jeg legge fersk mm oppå fryst mm i fryseren?

Bare en gang,eller flere ganger slik att det jeg pumper ut kan bli til ett måltid..

Mange spm her,men er helt fersk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pump når babyen har spist ferdig ja. Du kan helle fersk mm oppå frosset ja, men pass på at det er større mengde frosset enn fersk mm, så det som allerede er frosset ikke tiner!. Jeg har helt fersk mm oppå frosset flere ganger, det har gått fint

Skrevet

Jeg vil anbefale å bruke mme om du bare av og til vil ha litt tid for deg selv. Jeg prøvde det du skal nå, pumpe litt og litt, og da ble det totalt overproduksjon av melk hos meg, og hadde et par dager med en god del brystspreng før det normaliserte seg igjen. HS sa at det gikk helt fint å bruke mme de få gangene det var snakk om.

MEN: vil du gi mm, så har jeg forstått det sånn (fersk i dette jeg også;)) at du pumper ut siste rest som babyen din ikke drakk, altså fra det han drakk sist. Det gjorde jeg.

Og, ja, du kan legge fersk mm oppå frossen mm.

Skrevet

Takk for svar begge to.

Da skal jeg begynne med første håndpumpingen i morgen.

Sjekket i dag att jeg klarte det,så vil heller det enn bruke vanlig pumpe.

Kommer bare til å pumpe kanskje 2 ganger i uka i ett par - tre uker,for så å vente litt før jeg håndpumper igjen.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...