Gå til innhold

Adam og Eva - metafor eller realitet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mange vet er Bibelen fylt av metaforer.

Hva tror dere om Adam og Eva ? tolker dere det bokstavelig eller tror dere det er en metafor på mannen og kvinnen? bare nyskjerrig? jeg tror det er en metafor =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delvis metafor, delvis sannhet.

Jeg tror Adam og Eva muligens kan regnes som stamforeldre til jødene.

Og hvis de er så langt man kan måle sin stamtavle, blir de på en måte de første menneskene.

 

men jeg tror også at de kan regnes som metafor på mannen og kvinnen.

Skrevet

realitet

trur ikke det hadde stått så bokstavelig i bibelen viss ikke.

viss dagene blir regna som tidsperioder og planter og dyr ble skapt med mange mange tusener års mellomrom, hvordan kunne plantene da formere seg.

blomster må ha bier for å kunne produsere nye blomster vet du.

og uten makkane hadde det ikke vert noe nedbrytbart system. og plantene ble skapt før bakterier ol. planter trenger dessuten co2 for å leve. hvor kom den fra når ikke det var noen dyr der?

hvor lenge kan egentlig planter overleve uten sollys for resten, for sola ble skapt etter plantene.

dette må ha vert noen super duper kompliserte planter som ikke trengte sollys en gang. og di sier at ting evulosjonerer seg til det bedre.

 

men eg trur ikke dette her har noe å si på om du trur mer eller mindre.

trur ikke det er så viktig, når du har Jesus i hjertet ditt

Skrevet

hvorfor er det så viktig med disse første 3 kapittela i bibelen, når det er slutten av bibelen som er viktig?

spiller det så stor rolle det som har skjedd for lenge siden, hvilken nytte har vi av det i dag?

eg vet at Gud skapte verden på 6 dager. han er mektig nok til å ikke trenge billioner av år.

men eg vet at mange trur at det bare er et bilde, og eg trur di skal få lov til å ha den meninga, trur ikke det er så viktig

Skrevet

Hva tror du om skapelsen, blant annet at lys og solen skapes hver for seg? Det står jo bokstavelig?

Men for all del, det er jo for detaljer å regne så lenge vi er frelste!

Kristen vordende far

Gud er GOD!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...