Gå til innhold

Nå ble mor glad!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mia bæsja selv! Hurra!

Vi har nok overdrevet malten litt, for det var skikkelig tyntflytende greier, men hun fikk det jo ut. Lå på fanget mitt og var litt urolig, plutselig drønna det i bleia og jeg kjente det ble litt vel varmt for en fjert. Hun var så overraska og jeg så glad...for en verden :-)

Så nå har jeg vaska baby og skifta alt fra topp til tå, og tror du ikke hun gulpa på meg som en liten avslutning hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig bra! Tenker Mia ble glad hun også :-)

Rart hva som virkelig kan gjøre en glad i denne babyverdenen hehe

Skrevet

Hei.

Ser ut som om malten fungerer bra her også. Selv om noen av bleiene blir litt vel fulle. Men det er jo bedre enn at det blir inne i magen og lager mageknip. Hurra for Mia! Go girl.

Skrevet

Flott levert Mia! Så bra at magene hennes er mer i rute, skjønner godt at det er en lettelse for dere begge to:)

Sebastian hadde en periode der han øvet mamma'n sin i multitasking ved å først bæsje og deretter gulpe mens mamma var i ferd med å fjerne bæsj fra stump, lår og sprellende bein:)

Skrevet

Så bra! Gratulerer med bæsj i bleia! Det er jo rart hva vi gleder oss over i disse dager.

Tenker det var godt for henne å få det ut.

Skrevet

Så bra! Hurra for malt! Har også blitt rørt til tårer av en bæsjebleie et par ganger. Rart hvordan fokus blir ja...

Skrevet

Jeg jublet nok litt for tidlig. Samme kveld fikk hun en kule som var verre enn noen tidligere. Hun har så vondt at hun hyler, har aldri hørt en baby hyle på den måten. Håper så innmari at kiropraktoren hjelper, om ikke så drar vi til en barnelege for å utelukke at det er noe galt med tarmsystemet. Det kan ikke være normalt at en baby skal hyle sånn av smerte hver gang hun må bæsje. Vet ikke hvor mye man skal la de hyle før man løper til legen, vi har jo allerede fått fastslått kolikk men det er jo ingen som helt vet hva kolikk er, så da er det jo bare et teit begrep.

Det er så vondt når hun har det vondt, jeg blir helt knust hver gang. Og i helgen skal jeg være mutters alene hjemme 3 dager, det blir tøft. Gruer meg :-(

Skrevet

Uff så trist! skjønner godt at du får vondt av at Mia har det så vondt!

Når har dere time hos kiropraktoren igjen? Du kan jo evt. kontakte helsestasjonen og be om at legen der tar en titt på henne. Må jo være forferdelig slitsomt for Mia og ikke minst deg!

Jeg skal også være alene i helgen, dog bare 1 natt og jeg gruer meg, så jeg forstår veldig godt at du gruer deg for 3 dager alene!

Skrevet

Dette var trist å høre. Hadde håpet det skulle bli bedre for dere nå, det hadde vært fortjent. Skjønner godt at du får vondt når hun har det vondt. Det er det værste som fins; å se sitt lille barn lide.

Jeg er av typen som løper til helsestasjonen med en gang det er noe jeg er usikker på, og har bare blitt møtt med velvilje og forståelse der. Så ta kontakt med dem eller lege, det er jo fryktelig å se at babyen ikke har det bra.

Håper virkelig på løsning for dere snart og at det hjelper med litt mer kiropraktor.

Skrevet

Det høres ikke bra ut. Jeg ville også ha kontaktet helsestasjonen, de har kanskje mer erfaring med babyer enn det en fastlege har.

Jeg hadde gjerne delt noen bæsjebleier. :-) Her bæsjes det i ett sett, minst en runde per amming - og gjerne litt til.

Mannen min reiser til Paris i morgen og blir borte helt til seint fredag kveld. Heldigvis kommer min mor på besøk - hadde nok grudd meg skrekkelig jeg også, hvis jeg skulle vært alene alle dagene.

Skrevet

Hei,

Ja jeg synes du er veldig tøff som skal ha henne alene så mange dager. Skal krysse fingrene for at det går bra jeg.

Har du prøvd sviskesaft for magen hennes?? De selger det sammen med barnematen. Jeg vet bare ikke om en kan bruke det på så små. Men det står sikkert på glasset. Kan tenke meg at det kanskje får fart i sakene. Her går det i fennikkelte, dr browns flasker og malt for å se om vi klarer å få henne til å ikke ha så vondt i magen. Heldigvis har vi ikke skikkelig kolikk her, bare en mild versjon. Men jeg lover deg at kveldene er slitsomme når hun har så vondt at hun kroer seg.

Ta vare på deg selv og ta noen pauser innimellom. Så du ikke blir helt utslitt. Men jeg ville også få tatt en legesjekk av henne for å se om det er noe mer de kan gjøre. Det høres jo ikke noe godt ut for henne.

Skrevet

Vi skal til kiropraktor i morgen og torsdag, og så en time til som vi ikke har fått enda. Nå er vi akkurat ferdige med kveldens kule, det som er rart er at hun bæsja selv tidligere i dag, akkurat som forige gang.

Vi har ihvertfall snakket om det, og funnet ut at vi tar ferdig behandlingen hos kiropraktoren før vi starter noe nytt, ellers går vi helt i surr i hva som funker og ikke. Neste post om det ikke funker (gud som jeg håper at det funker) blir nok å høre med HS og kjøpe ny type mme, den som er laget på soya. Vi kan ikke huske om hun ble sånn etter at vi gikk fra Nan til Collett eller hva. Vi mente hun ble bedre, men det gikk jo bare fra en type vondt til en annen. Så skal vi prøve helt uten mm noen dager, så bare mm. Mannen min har en kompis som hadde det samme med sin unge, bare det er godt å høre så man vet at det er et problem barn har, da er det ikke noe som er spesielt for vårt. Skal også sjekke sviskesaft, takk for tipset.

Prøver å få en pust i bakken av og til, men med en mann som kommer hjem tidligst 19:30 og jobber alle dager unntatt søndag så blir det mye baby og meg. Det er bakdelen med å ha eget firma :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...