Gå til innhold

nå knekkes koden

Anbefalte innlegg

Skrevet

svigermor er her for å hjelpe oss med å passe litt unger midt i oppgave skrivingen, og nå har det vært så koselig i snart et døgn.... det er ikke værst. hun får lov til å vaske litt, og jeg får lov til å jobbe, og hun tar fri når det faktisk er fri.

sakte men sikkert blir man kjent, og det er ikke så dårlig når man kommer fra hver sin planet.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og svigermor er ikke kommet til samme planet ennå vi... etter 8 år.

Det er ikke så lett heller da.... Jeg har tross alt giftet meg med lillegutten hennes...( på 38 år). Men hun snakker stadig om min manns ex når vi treffes, og det tar jeg som et hint på at jeg ikke er så viktig...

Men lykke til, er jo ikke sikkert at din svigermor er sånn...

Skrevet

Så deilig at det går seg til; sånn litt etter litt!

Husker jeg brukte litt tid med minsvigermor - jeg er av den utålmodige sorten, og hun var den litt engstelige typen - ikke så god kombinasjon...

Men vi greide det til slutt, og det var ungene/barnebarna som fungerte som brobyggere for oss c",)

Skrevet

Grattis dritgrei:-)

Er det ikke fantastisk å se at det kan være fint med svigermødre etter de første og vanskelige innledende rundene?

For jeg tror de fleste trenger disse rundene, føle seg frem, bli såret og fornærmet, bli sint og lei seg, for så å reise seg opp i all sin prakt og gjøre de grep som må til for at det skal gå seg til. Kameler er noen rare dyr, men noen ganger er de ålreite;-)

Jeg er glad for at dere har hatt det koselig - og er helt sikker på at dere kan finne det beste i hverandre bare dere er sikre på ståstedene deres begge to:-)

Jeg får snart besøk av min svigermor igjen og jeg gleder meg. For jeg har lært meg å la henne styre og ordne, og ta det som en ferie hver gang vi er sammen - og det er jo bare flott!

Skrevet

Vet du Attpåklatten ;-) - det siste du sier der er en vedlig fin måte å gjøre det på!

Jeg har noen tanter i min bekjentskapskrets som liker å styre på når de er hjemme hos meg. Istedetfor å bli fornærmet(har lest en del sånne furtne innlegg på besteforeldresiden...) over at folk stimer rundt på kjøkkenet eller rydder i gangen min, tenker jeg at "fint at folk føler seg hjemme og kan ordne litt selv uten at jeg behøver å stå på pinne hele tiden"

Mange føler at de hjelper til, og synes det er lettere å være gjest hvis de kan bidra litt også, så det er jo en vinn-vinn situasjon(såsant man ikke hart svigerser som snuser rundt i undertøyskuffen, da c",))

Skrevet

Nettopp:-)

Og om svigermor skulle finne på å snuse rundt i undertøyskuffen, så unner jeg henne det og;-)

Skrevet

.......ooops.....glemte den rå latteren etter siste setning.............................HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Tenk å ha en sånn svigermor.. Det hadde vært noe.

Her lettes det ikke på stumpen for å hjelpe til.

Hadde hun hjulpet til å bære av bordet etter endt måltid, hadde jeg hoppet i taket.

Skrevet

HÆRRHÆRRHÆRR!

c",)

Skrevet

Lykke til, dritgrei! Ta tiden til hjelp og så går det seg til, som du sier :)

Jeg skulle ønske jeg hadde svigermor, jeg. Hun gikk bort før jeg ble kjent med henne og det er veldig leit for Karopappa (og for oss).

Og sånn generelt, så går det jo fint å svelge en kamel i ny og ne...

Skrevet

Så deilig når ting er harmonisk! Jeg er så heldig at jeg har verdens beste "svigermor"! Ikke den "ekte", men den unge (42) og rolige. Eneste aberet er at hun er fra Stryn, så jeg sier HÆ i annenhver setning...

Skrevet

Ha - jeg har 2 svigermødre; svigermor. 1 (bio-svigermor) og svigermor 2. Og jeg er mor og stemor. Moderne kjernekraftefamilie.

Men begge mine svigermødre er storveis! Svigermor 1 bor i huset ved siden av. Strålende hjelp ift barna!

Skrevet

det er godt når en kan være til nytte og glede for hverandre:)) Kos dere,som andre her sier,nyt og få hjelp,ikke ta det som kritikk av ditt hjem,men ta det som et tegn på at hun liker og føle seg nyttig og liker og herje på:) Har en mamma som blir dårlig hvis hun ikke får hjelpe til,men vet at hun har tråkket litt varsomt frem hos svigerdatter for ikke å tråkke på tær:))

Skrevet

joda det er hun, men jeg velger å tenke at jeg sikkert aldri vil slutte å ønske dritgreigutten det beste, så det bare smiler jeg av inni meg, men ordet stakkars blir ofte brukt... helst om dritgreipappan.

Skrevet

det høres ut som det likner på vår kombinasjon, her er hun, bekymret med stor B, og hun er arrogant i tillegg, jeg er rask, rotete og blid, og ikke fult så bekymret.... stilig kombinasjon, nesten som å spise risengrynsgrøt med karry og reker.

Skrevet

mm, dere har rett.... det er deilig når noen plutselig har vasket kjøleskapet, men jeg gleder meg til jeg ikke blir så utrolig trist av at hun sier at vi har det ukoselig, og at hun ike fatter hvofor jeg ikke liker "ting" og at jeg er rar som ikke er som henne. Jeg bruker ikke spesielt mange kalorier på å iritere meg over at vi har ulik smak når jeg er på besøk hos henne, så jeg blir så lei meg... uventet å få negative kommentarer på ting man helt tydelig har brukt tid på å lage koselig. Men ja, dere har rett... som sagt, det gjør jo ikke noe at noen kommer å feier over huset i ny og ne :-)

Skrevet

det endte med at jeg ble både trist og lei meg og sliten, mne denne gangen klarte jeg å smile pent å si takk for besøket i stedet for å vise henne hvor trist jeg blir.... Kamel med torskeslo og vaniljesaus.

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

hilsen survesara... sorry jenter. enough said om denne saken.

Skrevet

Når folk er så ubetenksomme at de sier at du har det ukoselig i hjemmet ditt, er det ingen verdens ting i veien for å svare(og gjerne med litt skarp stemme) at vi er forskjellige.

Hvis du svarer tilbake på sånne kommentarer hver gang, vil det kanskje etterhvert opphøre....

Rart hvordan noen mennesker synes de er i sin fulle rett til alltid å fortelle deg hva de har på hjertet...

Forhåpentligvis er det ikke vondt ment c",)!

Skrevet

Oi... sånn er min mor.... synes jeg er merkelig som ikke liker silkeblomster og porselensdukker og broderier og nips overalt..... Hun synes at vi har det så "kaldt og sterilt", og " du skal ikke kjøpe deg noen flere lamper da... det gjør huset litt koseligere... ikke for at jeg har noe med det altså men".... osv... Men dette er min mor.. tror det er enklere å svelge litt kommentarer fra nærmeste familie.

Skrevet

også er det en forskjell på din mor og denne svigermoren faktisk; og det re steningen; ikke at jeg har noe med det altså..... en form for ydmykhet som gjør alt litt mildere og rundere...

Skrevet

Hihi, Snulder - du får si at siden du er sykepleier, så er det derfor du liker det litt sterilt! fnis c",)

Mamma pleide også å komme med meldinger i klartekst om rot og støv - savner det litt nå, da c",)

Skrevet

Hehe.. ja.. men det blir litt selvmotsigende når hybelkaninene hopper;=)

Skrevet

...... det er kanskje de hoppende kaninene svigermor reagerer mest på.... jge skjønner ikke det, det re jo underholdning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...