Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 4 måneder gammel gutt som har altid sovet ganska bra på natta. Enten har han sovet hele natten eller våknet 1 gang for å spise. Jeg ammer og har nok med melk og han vokser bra. For 1 uke siden startet han å vokne andre hver time hele natten og sånn har det vært hver natt i 1 uke nå ! Det nytter ikke og gi ham smukk eller kos, han skal bare ha pupp og da sovner han igjen! Jeg har nå prøvd å gi ham en extra måltid før han legger seg og nå har jeg også prøvd med litt grøt. Men ingenting ser ut til å hjelpe. I natt våknet han kl 23, 01, 03 og så kl 4:30 men da nekted jeg å gi ham pupp og sang for ham og gikk litt runt og han sovnet igjen, sov i 2 timer og våknet igjen !! Jeg skjønner ikke hva problemet er ! Kan noen hjelpa meg ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tobias var sånn rett etter at han var 4 mnd og, nå er han 5 mnd. Holdt på sånn i 3 uker og først nå begynner det å bli bedre. Jeg gjorde som deg og gå grøt, hjalp ikke egentlig, men nå har det hvertfall begynt å bli bedre. Prøvde også å la han få pupp, men ble sliten av det så han lå og skreik litt ett par netter så ble det litt bedre hvertfall. Venter fortsatt på at det skal bli som før, men..

Kanskje de har noen sånne perioder bare uten at man får gjort så mye, du er ikke alene hvertfall :)

Skrevet

ikke godt å vite, siden han får nok mat til kvelden....kan det være tenner /kan også være øreværk (prøv med en pute under madrassen for å komme opp)men det trenger selvsagt ikke vere noenting...snuppa mi er 5 mnd og sov godt fra dag 3 på sykehuset,men i det siste blir det litt tullete hun våkner kl 11-01- og05 det begynner å minke i puppen og det er såvidt det holder med melk ,mulig hun burde sove mindre på dagen har ca 4 dupper på 1 time

Skrevet

Hei! Tror det er veldig vanlig at barn som sover godt begynner å våkne i den alderen. Iallfall gjorde mine det. Med første og andre barn pumpet jeg, slik at de fikk en ekstra flaske mm om kvelden, sistemann begynte med grøt. Da bedret det seg betraktelig! Grunnen er at de fordøyer mm fort, eller rett og slett trenger tillegg, tror jeg.

Lykke til!

Skrevet

av og til lurer jeg på om det hadde hjulpet og komme på eget rom ......hun har sengen inntil min og jeg hører hver minste lyd ....er nok litt urolig uten å være ordentlig våken noen ganger ...jeg har sikkert tatt henne opp flere ganger og gitt pupp som hun med glede tar imot selv i halvsøvne.........

Skrevet

Jenta mi begynte også slik da hun var ca 3,5 mnd, hadde sovet kjempefint til da, plutselig våknet hun ofte om natten. Som oftest roet hun seg med smukken, men vi måtte også slenge inn noen ekstra måltider nå og da. Hvorfor? Har ingen anelse. Fremdeles er hun mye våken, men ikke så ille som det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...