Gå til innhold

Biter på hånda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mia har begynt å sutte noe veldig på hånda si og sikler som et uvær. Først trodde jeg hun var sulten, men det er ikke det heller. Kan det være tenner? Jeg ser ingenting i munnen som minner om tann, men vet ikke hva det kan være. Hun er jo bare knappe 3 mnd. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maja har også begynt med det. De er jo like gamle. Fikk høre fra en nabo her at hennes sønn hadde begynt å klø i gommene lenge før tennene begynte å vises (et par måneder før). Og en annen nabo har et barnebarn som hadde tre tenner da hun ble døpt fire mnd gammel. Så det er vel mulig, men jeg vet ikke....

Skrevet

Vilborg gjør også det, men hos oss er det normalt et tegn på sult.

Jeg trodde ikke de pleide å få tenner før nærmere et halvt år jeg. Hos oss er det i alle fall ikke tenner - hun er jo ikke fire uker enda...

Skrevet

Kan godt være tenner som er på vei etterhvert :-)

Klør sikkert masse før de begynner å komme frem tenker jeg. Så moro!!

Skrevet

Hei,

Jeg har lest ett sted at det er fordi de begynner å oppdage ting på kroppen sin. Så de smaker på hendene fordi det er nytt og spennende. Mathilde har også gjort det ett par uker nå og det er iallefall ikke fordi hun er sulten. He he...

Skrevet

Sebastian begynte med dette for en stund siden. Det var da jeg begynte å prøve å få han til å ta smokk for jeg var redd for at han skulle finne totten. Nå skal han gjerne ha begge hendene inn i munnen på en gang, og stikker de så langt inn at han brekker seg. Alt han får i hendene går rett i munnen nå, hvis han er så heldig at han treffer da, det tar gjerne noen forsøk:) Har ikke kjent noe til noen tenner enda, men de ligger jo å murrer en stund før de kommer ut. Håper ikke han får tenner på en stund, han trenger de jo ikke enda og han har tatt tak i puppen med gommene og det er vondt nok det!

Skrevet

Her er det også gnaging på hender både før og etter måltid, så det er ikke bare et tegn på sult her i gården. Jeg har ikke tenkt tanken på tenner enda, hun er jo bare 6 uker. Men det kan jo hende det ligger noe å murrer bak der....

Jeg har prøvd å bytte ut hånd med smokk, men det funker dårlig her i gården. Så da får hun heller utforske kroppen sin, og jeg får bare håpe det ikke blir tått-suging for det er ikke kult...

Skrevet

Amanda har også gjort det en stund. Hun biter og gnager. Klør sikkert i tannkjøttet, selv om det kan ta laaang tid før tennene kommer (gleder meg ikke akkurat - hun kommer sikkert til å bite meg!). Hun gnager på hendene av og til, men når hun er trøtt er det enten tommeltotten eller smokken som hun tyr til...

Skrevet

Vilborg tok totten i munnen samme dag som hun ble født, det så ut som om hun hadde lært seg det mens hun lå i magen. Men hun gjør det ikke så ofte, og det virker noen ganger som hun har glemt det, og prøver å putte hele hånda inn i munnen.

Jeg kom på at jeg kanskje en gang har lest noe om at barn pleier å putte ting i munnen, det er en måte å utforske tingen eller kroppsdelen på. Jeg trodde det kanskje gjaldt litt større barn, men noen begynner kanskje tidlig?

Skrevet

Matteo suger på totten. Men det er fordi han skal bli en "Totten"ham-supporter sier pappaen..

Jeg synes det høres ut som hun klør litt i gommene, jeg Sanasol.

- Det er ikke for tidlig. Den andre lillebroren til Mariell hadde 7 tenner før han var 9 mnd. Han startet med kløe og feber ganske tidlig i følge moren hans. Så det varierer veldig når de får tenner. Nevøen min startet visstnok også i 3 mnd alderen sier søsteren min.

Jeg har fått et par fine leker som visstnok skal være fine for kløende gommer. - Som stimulererer kløen og gommen. - Fikk visst også en i den apotekpakken som var gratis.

Skrevet

Ja, jeg har jo tenkt at det kan være tenner da. Jeg kjøpte i sin tid en bitesak som skal være bra for gommene jeg også, men lille jenta klarer ikke å holde den engang hehe. Hun er såvidt på putte ting i munnen-stadiet, men holde i hånda-stadiet er nok litt lengre unna. Hittil tviholder hun på gulpekluten og pleddet, og fingeren min. Der stopper det. Får håpe gommene venter til hun klarer å holde fast i ting :-)

Oh nå er jeg akkurat ferdig med et 2 timers bad som jeg "bestilte" av gubben for ei uke siden, og det var såååååå deilig. Stearinlys, rolig musikk og et glass vin og masse bobler, jeg sovna litt også jeg. Og nå ser jeg at gubben har sovna på sofaen med vesla oppå seg...jeg elsker søndager :-)

Skrevet

Å- det hørtes helt herlig ut med bad! Trenger å nyte og gjøre litt annet innimellom, det er nok veldig sunt. Hørtes helt supert ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...