Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barnevakt i morgen og må da tine opp litt melk jeg har i frysa. Men så vet jeg ikke helt hvordan jeg tiner opp frossen morsmelk. I kjøleskap eller i vannbad? Hva er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å la den stå framme i romtempratur.Hvis du har den i kjøleskap så tror jeg det tar veldig lang tid å tine den. Sikkert noen andre her som vet litt mere:)

Skrevet

Hei! Dette spurte jeg om på sykehuset (han lå der i 2 uker og jeg fikk med masssse pumpemelk hjem). De sa det er absolutt best å tine i kjøleskap, og den er holdbar 1 døgn etter at alt er tint opp.

Hvis du trenger at det går litt kjapt kan du sette det i kaldt vannbad i romtemp. Dette gjorde jeg som oftest, for i min "pumpetåke" huska jeg ikke alltid at guttungen skulle ha mat! He he... huff ;-)

Skrevet

Vi skal ha barnevakt på ettermiddagen, når må jeg ta opp melka da hvis jeg vil tine den i kjøleskap?

Man forspør seg aldri sier mamman min...

Skrevet

He he, nei det har hun helt rett i ;-)

Det kommer litt an på hvor mye det er, men en 200 ml boks tok jeg opp dagen før hvis jeg husker riktig. (Utrolig hvor fort man glemmer, han er jo bare 7 mnd.!!)

Hvis det ikke er helt tint til de skal bruke det kan de tine opp resten i kaldt vannbad. Gjorde det flere ganger jeg.

=)

Skrevet

Takk for svar!! Da prøver vi på dette og satser på det går fint! :)

Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe!

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...