klar for #2 Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Skal ha barnevakt i morgen og må da tine opp litt melk jeg har i frysa. Men så vet jeg ikke helt hvordan jeg tiner opp frossen morsmelk. I kjøleskap eller i vannbad? Hva er best?
Mamma til 3 <3 Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Jeg pleier å la den stå framme i romtempratur.Hvis du har den i kjøleskap så tror jeg det tar veldig lang tid å tine den. Sikkert noen andre her som vet litt mere:)
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Hei! Dette spurte jeg om på sykehuset (han lå der i 2 uker og jeg fikk med masssse pumpemelk hjem). De sa det er absolutt best å tine i kjøleskap, og den er holdbar 1 døgn etter at alt er tint opp. Hvis du trenger at det går litt kjapt kan du sette det i kaldt vannbad i romtemp. Dette gjorde jeg som oftest, for i min "pumpetåke" huska jeg ikke alltid at guttungen skulle ha mat! He he... huff ;-)
klar for #2 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2007 Vi skal ha barnevakt på ettermiddagen, når må jeg ta opp melka da hvis jeg vil tine den i kjøleskap? Man forspør seg aldri sier mamman min...
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 He he, nei det har hun helt rett i ;-) Det kommer litt an på hvor mye det er, men en 200 ml boks tok jeg opp dagen før hvis jeg husker riktig. (Utrolig hvor fort man glemmer, han er jo bare 7 mnd.!!) Hvis det ikke er helt tint til de skal bruke det kan de tine opp resten i kaldt vannbad. Gjorde det flere ganger jeg. =)
klar for #2 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2007 Takk for svar!! Da prøver vi på dette og satser på det går fint!
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Bare hyggelig å kunne hjelpe! Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå