Gjest Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Gutten min er nå ett år gammel og det er på tide å avvenne han fra puppen. Har trappet ned og nå får han kun morgen og kveld. Det er ikke alltid kveldspuppen er like interessant, og da får han flaske med vann. Skal jeg begynne med vanlig melk på flaske? Han kommer over i sengen vår ca 5.30 for deretter å sove en time til ved puppen, før vi står opp. Denne timen spiser han godt og det er kun puppen som gjelder. Noen som vet noen råd? Blir veldig glad for svar.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Ja, kutt kveldspuppen først siden det høres ut som det letteste for dere. Og så ser du om en stund hvordan det blir med morgenpuppen. Du kan godt begyne med vanlig melk om han vil ha det, kanskje varme den litt opp.
MintCondition Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Vi sluttet først med kveldspuppen, uten å tilby annen erstatning enn en flaske med vann hun har på sengekanten. Vil ikke legge til henne dårlige vaner som å få varm melk på senga, kumelk eller morsmelk Deretter tok vi for oss morgenpuppen, etter en måneds tid. Det gikk egentlig helt fint, hun kommer frotsatt opp i senga vår, men nå bare for å slappe av og kose. De første ukene MÅTTE jeg ha t-skjorte på, ellers ble det ramaskrik, men nå går det helt fint. Sitter på magen min og "piller" på puppen og ler Tilbyr ikke noe annet istedenfor puppen på morgenen heller, men det er klart, frokosten blir jo servert litt tidligere enn før da, hehe.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 Jeg mente ikke at han skulle få melken i sengen. Men når man kutter ut mm går man som regel over til ku melk og da er det lettere i begynelsen om denne er lunket litt og ikke iskald slik at overgangen ikke blir så hard.
MintCondition Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Sant nok. Men jeg ammet så pass lenge (14 mnd), at hun hadde begynt å drikke kumelk for en god stund siden Og kumelk fikk hun til måltider (frokost og kveldsmat), og ikke i de sammenhengene hvor hun fikk pupp før, som var _etter_ kveldsmat, og _før_ frokost. Var ikke rettet til det du skrev spesielt egentlig, vet bare det er mange som tyr til flaske-i-senga-taktikken når de skal slutte å amme, uten å innse at de egentlig bare lager seg et nytt "problem".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå