minah Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Ja da var det tid for aa begynne aa grue seg igjen... Har 35 dager til termin, og jeg tenker mer og mer paa selve foedselen som forestaar. Min foerste foedsel gikk saa greit at jeg bestemte meg der og da for at jeg ikke skulle grue meg neste gang. Men det gjorde jeg selvfoelgelig, og foedsel nr to ble mye vondere enn nr 1, jeg tror det kommer av at jeg fikk noe som speedet opp riene. Men ogsaa denne foedselen gikk helt greit, jeg syns jeg taklet det hele ganske bra. Mange sier at foedsel nr to kan vaere hardere enn foerste foedsel, men jeg lurer paa om det er noen som har erfaring med tredje. Hvordan var den i forhold til de to andre...? Blir det lettere og lettere for hver gang? Hoerte om en som foedte nr 4 nesten uten aa merke noe smerte i det hele tatt. Blir veldig takknemlig om noena kunne dele noen tanker, for det er ikke godt aa grue seg til foedsel, enten det er den foerste eller man har flere bak seg. Jeg tror dette med gruing er en naturlig del av forberedelsene for hva man skal gaa igjennom, man blir mer paa "alerten" og mer konsentrerte naar det hele setter igang... nesten som aa gaa opp til eksamen...
nicco Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har født 5 barn, men alle fødslene har på en måte vært litt forskjellige. Nr.1 tok 20 timer og ble tatt med vacum, nr.2 tok 2,5 timer, rakk bare å slenge rompa ned på senga på sykhuset. Nr.3 skiller seg ut fordi jeg gikk med smårier i 12 timer før jeg forsto at noe var på gang. De andre har alle begynt kl1 på natta, men nr.3 ble født på kvelden ettter ca. 5 timer med regelmessige rier. Fødsel nr.4 og 5 ble sånn midt i mellom, ca.6-7 timer og sikkert greie nok. Nå skal jeg ha nr.6 og skulle jo ønske at det stemte at det ble lettere for hver fødsel....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå