Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 I dag trur eg at eg e ferdi me å pakke sykehusbagen, me mindre dåkker har fleire forslag tell ka som kan være nyttig å ha med?! Dettan har eg tatt med: 3 joggebukser 2 gensere 1 cardigaen 2 t-skjorter (sove i) 1 topp. 4 gigantiske truser 2 ammebhåer 3 par sokker 1 par tøffler 1 badekåpe Tenke at d e litt greit å ha litt skift me, sånn ifall man blir gulpet på masse osv;) - Henteklær til babyen:) - smokker - ammeinnlegg - ammekrem (for såre brystvorter) - shampoo - balsam - asan engangservietter - mykt tolattpapir - stooore bind - lypsyl - tanntråd - tannkrem - tannbørste - deodorant - bodylotion (parfymefri, med aloe vera) - fishermans friend/ tyggis/Ifa - 2 flasker Powerdrink - 1,5L bonauqa - 1 blad for å lese i. - hårbørste - hårstrikk/klemmer - bittelitt sminke (maskara og en øyenskygge) - Ull-lester Og en liten bamse som skal ligge i bagen me lille prinsessa når vi drar hjem:) D ser jo nesten ut som at eg skal flytte... men eg skal bare føde på sykehuset, skal ta barseltida mi på ei fødestue i nærheten av der eg bor, så eg må beregne klær for ca 4 dager.. Har eg glemt noe?
Xenaen Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Synes personlig du har for mye klær! Ett skift å ha på barsel (i tillegg til det du har på deg) holder, samt klær å dra hjem i. Men det må du jo se sjøl, du som vet hva du bruker på fire dager. Men man er ikke så huga på å pynte seg, nei. (personlig oppfatning igjen) Elsker du å gå i badekåpa di? For hvis ikke er det stor sjangs for at du bare blir å la den ligge i bagen .Tar enorm plass gjør den og! Får du ingenting på fødestua der du skal ligge, jeg tenker nå på bind og truser? Kan ikke huske å ha hatt det med til noen av mine fødsler. Forresten er sikkert fire truser for lite dersom du skal ha dine egne klær hele tida. For blør utfor gjør man!
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2007 Elske badekåpa mi *e egentli heilt forferdeli å pakke ho ned no, men må nesten d, vil jo ikkje vente tell i siste liten ågså e ho kanskej skitten.* Har hørt sånne skrekkhistorier fra noen her inne at man bare får maks 2truser eller noe.. og at d va lurt å ta me egne bind fordi d var så ubehagelie de på sykehuset (eg e førstegangsfødene som du sikkert skjønne, så eg e skikkeli redd for å ikkje ha d som e nødvendig me meg) Slik eg tenke d anngående klær.. Eg føde jo også må eg vente tell båten går, også tar eg på meg d skiftet som eg skal reise i med båten tilbake til der eg bor. Og når eg da kjem dit på barsel, så har eg enda 3daga som eg må ha klær for, også må eg jo ha et til sett me klær for å reise heim fra barsel i... Pluss at eg må ha noen klær mens eg e der. har beregnet 1-2bukser til barsel oppholdet som varer i 3 dager. Men da treng eg i hvertfall ikkje fleire truse, vesst d e garantert at man får mange der borte da:)
Xenaen Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 Altså er du fri for truse, så kan jo ikke de nekte deg ei!! Helt klart. Men det varierer sikkert fra sykehus/fødestue til fødestue. Men i bunn og grunn skal man nå få det meste! og slike nettingsengangstruser er jo ikke så dyre heller. Nei du høres godt forberedt ut - spent på min egen bag. Den er vel tom .Er så himla redd for å drasse på for mye. bor sjøl litt utenfor allfarvei, og bør jo derfor ha med litt ekstra. Men har litt tungt for det;)
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2007 Eg har utsetta den bagen kjempe lenge, d e nesten som d går litt meir opp for meg at eg faktisk skal på sykehuset å føde etter at eg har pakka den:) Håpe bare at eg kjem meg tell sykehuset i tide 2 tima unna me bil, har ei fødestua, men dem har veldi begrensa me smertestillanes, og dem kan heller ikkje ta hastekeisersnitt vesst man måtte ha d...da blir man sendt i helikopter...så eg da satse eg heller på sykehuset, e jo litt sånn overnervøs fra før av så E du langt på vei??
Xenaen Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 35+4, skal flytte nærmere fødeavdeling når det nærmer seg.
tre jenter Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Hej. Jeg syns også det er grejt å a med litt for mye i stedet for for lite. Jeg ble innlagt på sykehuset på onsdag og varikke forberedt på de,så samboern min har måttet tamed de jeg skulle ha,for bagen min var ikke pakket. Det mangler litt ditt og datt,og skulle ønske jeg hadde pakka sjøl:) Så pakk med god samvittighet,så får du et enda bedre opphold på barsel. Å de me at en ikke føler trang til å stasje seg opp på barsel,syns no jeg er no tull. Jeg gidder ikke å gå rund å se syk ut. Pynter meg litt med sminke og på håret og gjenre med litt nye gode klær. Hjelper masse på formen:) Gjorde det sist gang i hvert fall:)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 Herregud!! Har du tatt med toalettpapir...noe så unødvendig!!!!!!!
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 DÆven! Det var mye utstyr Jeg har ikke tenkt til å ha med meg halvparten nesten jeg.. Men nå bor jeg 20 minutter unna sykehuset, og gubben kan hente om jeg mangler noe... Det viktigste er helsekortet og kamera Ikke kan jeg pakke bagen enda heller.. Er 35+3, men må ta med meg de klærne jeg bruker til daglig, så jeg kommer nok ikke til å pakke noe særlig før om 2 uker tror jeg..
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2007 Fotoaperatet ja! Thanx:) Hedde heilt glømt d:) Bor litt over 2tima unna sykehuset, og derfor må eg dra dit me en gang nåkka bynne å skje, og da kan eg ikke dra hjem igjen, så eg veit ikkje kor lenge eg blir på sykehuset før fødseln e heilt igang heller, kan jo hende eg ligg me rier i 2dager, eller at eg må vente på igangsetting hvis vannet har gått osv..
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2007 Og til anonym anngående toalettpapiret, hvis du vil tørke deg i dåsa di me grovt toalettpapir etter at du har sydd og e sår der nede og alt mulig, så værse god. Men eg foretrekke å ha d så behageli som mulig;)
camnat Skrevet 5. mai 2007 #13 Skrevet 5. mai 2007 Ja du har pakket mye, høres ut som meg første gang jeg skulle på føden, pakket alt mulig helt til søster mi kom og sa at det var alt for mye. Jeg har tatt med klær til hjemreise til meg selv pluss baby(hentesett), en truse og en ammebh til hjemreise. Ellers bruker jeg bare de "fantastike sexy" netting trusene og bh de har på sykehuset. Bind og toalettpapir er det plenty av der. Så har jeg med det nødvendige av toalettsaker, deodorant, tannkrem, tannkost osv, Ellers har jeg med kamera, og penger til å handle litt i kiosken. Blader og drikke og sånt. Så har jeg helsesko med meg men de går jeg med hele tiden så de reiser jeg med også. Pappaen tar med barnestol til bil og stellebagen til hjemreisen. Bor 1 og en halv time fra sykehuset. Men nå sist jeg var på føden med nr 3 så reiste jeg hjem dagen etterpå. Men gjør jo ingenting om du tar med for mye men det blr tungt å drasse på og du får sikkert ikke brukt halvparten. Men lykke til med tida fram til fødselen. Jeg har 8 uker igjen til termin
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #14 Skrevet 6. mai 2007 På noen sykehus er det bare sånn billig papir som mest minner om sandpapir. Ikke så veldig godt etter en fødsel nei. Jeg skal også ha med meg papir...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå