Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Med mm? Han er 1 mnd gammel.. Er redd for att han ikke vil ta puppen igjen hvis jeg prøver med flaske,men han henger konstant på meg om kvelden,og hadde vært deilig hvis pappa*n kunne gitt han litt..
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 jeg ventet til hun var 3 måneder gammel nettopp av samme grunn söm deg. Hun tok begge.. men om kvelden var det bare puppen som gjalt og det er sånn fremdeles. hun er 6.5 måneder
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Jeg ga flaske når han var 3 uker gammel. Får flaske en gang om dagen. han er nå 3 mnd.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Så fort amminga går greit og ungen har riktig sugeteknikk på puppen kan du prøve flaske. Jo fortere jo bedre............ Jeg prøvde med begge mine da de var noen dager gamle........ Begge tok både flaskeog pupp uten problem...... Jeg gir minstenen flaske innimellom selvom jeg er hjemme sånn at han ikke skal glemme det. Venter du til ungen er 3 mnd er det større sjangs for at han ikke vil ta flaska , da han har blitt så vant til puppen.
Bellen^2 Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Vi prøvde første gang nå junior var ca 2 mnd. Han tok den ikke så godt, og nå når han er 4 mnd vil han ikke ha den i det hele tatt. Vi har ikke gitt opp, men småprøver litt i ny og ne. Han får fortsatt kun mm, men det hadde vært deilig å få litt fri ved at andre kunne gi han det på flaske.
gammel røy Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Hei, Vi ga flaske noen ganger da hun var 4-5 uker og det gikk kjempegreit. Men så tok vi en pause og ga henne ikke flaske før hun var 2 mnd. og da nektet hun helt. Vi har prøvd alt (alle flasketuter), men det går bare ikke. Et par andre i barselgruppen min som har hatt samme problem. Dersom du begynner med flaske ville jeg derfor vært nøye med å gi flaske jevnlig (eks. 1 gang i uka) i begynnelsen slik at babyen ikke glemmer at det kan være godt å spise av flaske. Det er tungvindt når de ikke tar flaske, nå er hun heldigvis 6 mnd og drikker av vippekopp. Lykke til
Faylinn Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Vi måtte gi både flaske og smukk etter fem dager, og selv det har gått greit! Jeg var livredd pga alle advarsler, men her ammes og flaskes det om hverandre pga lite mm. (1 mnd i dag)
Minilille Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 Vår er nesten 4 uker og vi har nettopp begynt med flaske. Han tar begge deler uten problem. Helsesøstra sa at det vanligvis ikke er noe problem, hvis han skulle begynne å tulle med puppen er det bare å "tvinge den på", og ikke gi noe alternativ
Minilille Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 ..helsesøster anbefalte likevel at man ikke gir mer flaske enn pupp hver dag da! Det burde gå bra hvis det er snakk om en gang for dag eller så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå