Gå til innhold

Dere som har valgt : mendelsohn og lorhengin til inn og utmarsj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først hadde jeg satt lohengrin til innmarsj for jeg syns det passer best.

Men organisten sa at det var mest vanlig med mendelsohn (midssomernattsdørm) til innmarsj og lohengrin til utmarsj.

Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å sa han det? Vi har også valgt Lohengrind til inn og Mendelssohn til ut! Trodde det var det som var det vanligste jeg...?

Skrevet

Jeg hadde ingen av disse i mitt bryllup, men ja, i Norge tror jeg det er vanlig med Mendelsson til innmarsj og kanskje Lohengrin ut.

Men i og med at teksten til (evt. tittel?) Lohengrin på engelsk er: "Here comes the bride...", er det jo egentlig mest riktig å ha den som inngang. Jeg er vel egentlig enig med deg i at den er finest inn og Mendelsson passer til utmarsj... Synes Mendelsson er mektigere og festligere, og understreker på en måte det at nå er dere gift - med utropstegn. Jeg ville ha valgt den rekkefølgen som du tenkte på.

Skrevet

... Men på norsk synger en gjerne "Nå er'e gjort, nå er'e gjort! Nå kan du angre, for nå er'e gjort!", og da passer det best å ha den som utmarsj ;o)

Skrevet

hmmmm.... nå har jo jeg valgt å høre på han organisten - så jeg byttet om .

Har laget kirkeprogram og sendt til kopiering - så det er litt seint å bytte nå hehe.

Men det blir vel greit med mendelsohn inn og lohengrin ut siden det er vanlig med "begge veier" . Får funke det! :)

Skrevet

hehe, ja.. Skulle til å skrive det, men det er jo bare en kjip tulletekst, så...

Skrevet

Når vi giftet oss i 2006 hadde vi mendelsohn til innmarsj og så hadde vi sekkepipe til utmarsj som spilte Amazing Grace :) En fantastisk følelse og gå ut av kirken til den melodien på sekkepipe :)

mvh

Skrevet

Ville hatt Lohengrin inn og Mendelsson ut jeg.

Skal ha Lohengrin inn selv, og synes den er så høytidlig og passer godt til innmarsj.

Mendelsson er litt kvikkere og passer best til utmarsj etter min smak da;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...