sara_salamander Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 er et mareritt på jenta mi på snart 3 år. Hun er hysterisk, og vi må holde foten hennes fast. Hun hyler og gråter, og jeg blir kjempe fortvila, for neglene må jo klippes! Noen tips som kan hjelpe oss?
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Vi prøver å gjøre det til noe morro vi.. Sier navnet på alle fingrene etterhvert som vi klipper (tommeltott, slikepott osv), og når han er færdig får han "klippe" min negler og si akkurat det samme
Expat Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Det trengs jo heldigvis ikke så veldig ofte, de klorer seg jo ikke med dem. Vi tar det fort og ferdig, og en mnd til neste gang?
Sjonkel Rolf Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har også store problemer med å få klippet tånegelene på min på to år. Men å holde han fast gjør bare vondt verre. Vi tar tida til hjelp, så det å klippe neglene kan ta lang tid, men det er bedre det enn at det blir en forferdelig tvangsopplevelse, for da blir det bare enda verre neste gang. Jeg spør alltid om jeg kan klippe neglene hans. Noen ganger sier han nei, da spør jeg en gang til, og sier han fortsatt nei, får han lov å vente litt før vi `skal´ klippe minst en. (Da blir han tvunget, men ikke med fastholding.) Somregel sier han ja, men trekker til seg benet hver gang jeg kommer med klipperen. Noe som gjør det enklere her i huset, er at han får vise meg hvilken tå som skal klippes. Ogte får jeg ikke klippe mer enn ei eller to tånegler, men om han viser ei tå som vi klippet forrige gang, klipper jeg den likevel, istedet for å si at han må velge en annen. Hvis han får hjelpe å klippe, pleier også det hjelpe, da holder han på klipperen sammen med meg. Ellers lar jeg han av og til leke med vann i vasken, mens jeg holder benet hans på kneet mitt, da går det ofte å få klippet de uten for mange pauser. Men det er jo ikke sikkert det som hjelper får vår to-åring hjelper for deres treåring da... Lykke til i alle fall. Men jeg tror det er bedre å heller ta en lang pause i klippinga, og bare spør innimellom om du kan få klippe, enn å holde henne fast. Om neglene blir så lange at det blir ubehagelig for henne, vil kanskje det også hjelpe til å få henne til å forstå at de faktisk må klippes innimellom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå