Gå til innhold

Kumelk, cola, is og sjokoladekake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere gitt dette til en baby på 10 mnd? Var på besøk hos ei venninne for et par dager siden og jenta hennes fikk dette!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martin har fått smake både is og sjokoladekake. Men kumelk og cola har han ikke fått.

Skrevet

Dette var snakk om kanskje 10 skjeer med is....

HI

Skrevet

Nei så mye har han ikke fått nei, ei lita skje eller to derimot...

Skrevet

Herregud, har du ikke noe eget liv å tenke på?? du er ikke mye til venninde...

Skrevet

Jeg har ei litta frøken på 10 mnd og hun er utrolig glad i is og blir drit forbanna hvis ikke hun får holde isen selv, så hun har spist noen hele is.

Men det er også det eneste hun får.

Feil hun digger vafler-hvis det går under katogorien kaker.

Skjønner ikke helt hva som er så galt med de tingene (bortsett fra cola)( så lenge det er i små mengder og ikke hver da) når andre koser seg med det.

Skrevet

Så et glass kumelk hver dag er ikke så farlig da?

Skrevet

å gi noe av dette til en 10 mnd baby. Ikke i måneskinn!

Skrevet

de sover som regel når månen skinner

Skrevet

Vafler er faktisk frarådet å gi til små barn, fordi de kan svelle i halsen/øvre del av magen på dem.

Det er ikke et hysterisk råd altså :) Om dere gir is eller cola så kjør på - det er deres unger. Men akkurat vafler er litt creepy.

Skrevet

Vesla mi har fått smake cola, is og sjokoladekake hun, med trykk på SMAKE...

Eller, vel, hun erveldig glad i is hun som de fleste andre barn, men hun får kun av min eller pappaens is, ikke en egen liksom...

Hun er 7,5 mnd.

Skrevet

De sier at man kan introdusere mat laget på kumelk fra barnet er 10 mnd og mye pga allergi og at melk hemmer opptaket av jern. Hvis babyen ikke har kumelkallergi så er det ikke farlig å gi et glass melk om dagen.

Og ja jeg vet at det advares mot vaffler og boller ol pga svelling, men ærlig talt. Så lenge hun sitter sammen med oss og spiser så ser jeg ikke problemet.

Hun kan sette brødbiten/grønnsaksbiten i halsen også.

Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget med å gi så små babyer slike ting å spise. Selvfølgelig elsker de is hvis de får lov å spise det, men hva er vitsen? Fordi foreldrene synes det er artig å se reaksjonen til barnet eller?

Og kumelk til en så liten baby er vel direkte farlig? Nei jeg er enig med deg HI.

Skrevet

siden når begynte grønsakbiter å svelle?

Skrevet

Grønnsaker sveller ikke, men de kan faktisk sette seg fast de også.

Som de fleste ting vi putter i munn, hvis man er uheldig.

Skrevet

Er ikke det det er snakk om her. Vafler kan svelle. Dvs de kan ese ut. Setter man fast en vaffelbit i halsen kan den altså øke i størrelse, og bli vanskeligere å fjerne.

Skrevet

I utgangspunktet er jeg ikke uenig med deg, men så lenge man følger med så ser jeg ikke problemet.

Jeg er faktisk mer redd for å gi ungen min mat med for mye salt.

Skrevet

Såklart er man mer nøye med salt - en kan diskutere så mye en vil om det er farlig å gi ungene biter de kan sette i halsen eller ikke, men det er jo INGEN som tviler på at barn kan bli forgiftet av salt.

Skrevet

For å blir litt usakelig - man kan dø av så mye.

Men alt med måte og under oppsyn så går det meste bra.

Er litt enig med hun som skrev at hvorfor i det hele tatt gi så små barn slike ting. Men når man har 2 eldre barn som spiser slike ting innimellom, og har ei litta frøken som har lært seg forskjellpå brødskive og vaffel, brødskive og is. Da blir det bare sånn noen ganger- og så lenge ikke verden detter ned, ønsker jeg alle en god natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...