Lillegull78 Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Jeg er i uke 30 og får kynnere veldig lett....Går tur hver dag,men nå er det blitt sånn at jeg får kynnere nesten så fort jeg begynner å gå.De er ikke vonde,men ubehagelige...også går det sånn av å på.. Er det normalt når jeg er så langt på vei? Er mitt første svangerskap:)
Frida kom 9.mai :) Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Det er helt normalt! Det beste er å ta det med ro når det står på som værst og prøv og pust rolig inn og ut. Kynnere er jo forstadiet til rier. Livmoren trener på å presse ut den lille. Jeg er i uke 40 + og har hatt kynnere i et par mnd... så jeg tror min livmor er topptrent nå!
Lillegull78 Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2007 Takk for svar ca hvor mange kan du ha i løpet av dagen?
Frida kom 9.mai :) Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Vanskelig å si, men det er mange! Har vennet meg til det nå. Får f.eks. kynnere nesten hver gang jeg snur meg i sengen... De kommer mest når jeg er sliten. Ofte på kveldene, når jeg f.eks reiser meg fra sofaen o.l. Men jeg tenker bare at livmoren trener og noen mener faktisk det er som masasje for nurket der inne
VinterSol+2 Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 jeg har kynnere i ett sett jeg. og har hatt mange i timen hver dag helt fra uke 18 i svangerskapet. Har fått beskjed om at dette er helt normalt, og at det bare er å puste rolig, stoppe litt opp osv. At du får det i uke 30 er bare fint. da slipper du å slite med det mer enn 10 uker, samtidig som livmoren din får trent seg:) Jeg satser på at min er EKSTREMT veltrent jeg, hehe, siden jeg har så mye av det. Trodde ikke det gikk an å ha MER kynnere enn det jeg har hatt til nå, men sørenmeg har det ikke blitt mer nå siste ukene da.. (er i 33.uke nå)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har hatt det sånn siden uke 15, har fått beskjed av lege og jordmor at det ikke er farlig, men dersom de blir vonde bør du kontakte fødeavd.
varg veum Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 så lenge de ikke er regelmessige og onde er det bare bra du har kynnere... Slapp helt av bare du:)
Magiska Skrevet 4. mai 2007 #8 Skrevet 4. mai 2007 Jeg er i uke 36. Hadde flere kynnere for noen uker siden, ikke så mange nå.Da kunne jeg ha 10-12 kynnere per dag. Rart egentlig,men kan ha med at jeg er 50 % sykmeldt og tar det mer med ro nå,...
Marika:):) Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har også kynnere hele tiden nesten. Men ikke vonde, merker bare at magen blir hard og ler itt ekstra tung liksom... Noen ganger har jeg 4-5 i timen, og jeg får det ekstra når jeg stresser, blir sliten i ryggen og merkelig nok, når jeg kjører bil på humpete veier. Det liker ikke lille knerten, da kommer kynnere på rekke og rad og han sparker helt til jeg har parkert. Rare greier det der.
...Misa Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 Dette var veldig interessant å lese synes jeg... jeg er også førstegangsfødende, og tror at det jeg daglig opplever med magen min er veldig mange kynnere (er 29+0 i dag). Ringte jordmoren min her om dagen for å høre om det kunne være farlig, og fikk til svar som flere her inne sier at det er det ikke sålenge de lar seg roe ned, ikke er vonde osv.. så det var betryggende å høre Men hvordan er det med dere som også er plaget med dette (jeg får det stort sett hver gang jeg er i bevegelse, noe som begynner å bli slitsomt og til tider tungt) - er dere sykemeldt i en eller annen form? Jordmoren min ville at jeg skulle ringe til legen min siden jeg får det såpass ofte, og høre med han om jeg kan få noe redusert arbeidstid... har foreløpig ikke gjort noe med dette - ser det litt an hvordan det utvikler seg. Men er da litt nysgjerrig på hvordan dere andre medsøstre der ute opplever og forholder seg til dette
Marika:):) Skrevet 5. mai 2007 #11 Skrevet 5. mai 2007 Jeg er sykemeldt 50 % pga ryggen, som nå egentlig er blitt mye bedre, men legen liker ikke helt disse kynnerne og sier at vi må vurdere mer sykemelding dersom de kommer oftere. Men jeg tror ikke det er nødvendig, det handler bare om å kjenne etter og ta det med ro når de er som verst.
...Misa Skrevet 5. mai 2007 #12 Skrevet 5. mai 2007 Ja, det er det jeg har tenkt også, så foreløpig forsøker jeg å holde meg så aktiv som mulig - og hvile meg alt ettersom jeg trenger det. Har dine ryggplager noen sammenheng med kynnerene, eller? (for min del får jeg vondt i ryggen når jeg har en dag med mye kynnere) Takk for svar, forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå