lima78 Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 hei! jeg var hor jordmor for 2 dager siden. fikk vite at jeg har litt høyt blodtrykk. er d flere?
*smula* Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har også litt høyt blodtrykk. Men jeg har alltid hatt det. Så lenge det ikke stiger mer, så var det ok. Viktig at du ikke har mye vondt i hodet, er svimmel o.l. - da er det et signal på at du må ta det mer med ro.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har lavt blodtrykk, så jeg må spise salte ting for å få det høyre, så jeg antar at du burde holde deg vekk fra salte ting hvis det er behov for at blodtrykket ditt skal ned.
Mamma til snart 4 Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 lavt blodtrykk er jo normalt når en går gravid. . høyt blodtrykk kan vare at kroppen jobber mye mer, når en går gravid. variere mye fra person til person. . også hvordan hver enkelt er bygd å hva en spiser=)
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har høyt blodtrykk, men bare når jeg er hos legen! Merkelige greier, men jeg blir rett og slett veldig nervøs når jeg sitter der og de skal måle. Føler nesten at jeg må prestere noe... Har gått med 24-timers måler hjemme, og da var bt normalt. Jeg ble likevel sykmeldt resten av svangerskapet fordi jeg har denne tendensen til å stresse opp bt. Som de sier over her, det varierer fra person til person, noen kan ha litt høyt bt fra før, men det er jo litt vanskelig å vite, siden de færreste måler jevnlig før de blir gravide. Det eneste en kan gjøre er vel å ta det med ro og unngå for mye salt.
lima78 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2007 blodtrykket mitt er til vanlig på 120/70. nå var det på 137/88
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #9 Skrevet 10. mai 2007 jeg fikk beskjed av JM i dag om å være forsiktig med salt og sukker pga blodtrykket. Jeg hadde bare hørt om saltet før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå