allerhelstNorge Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Har akkurat fått vite at jeg har kommet inn på jordmorstudiet!!! Gjett om jeg gleder meg. Begynner i september. HURRAAAAAA!!!!!!!
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 HURRA!!!!!!!!!!! Så fantastisk bra!! Det må jo være drømmejobben. Så heldig du er:))
Gummelillan Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Så bra!!! Skjønner at intervjuet gikk strålende ;-))))))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Gratulerer masse til deg!!! Et stort ønske går i oppfyllelse for deg nå - det er bare fantastisk:-)) Er så glad på dine vegne:-))) Nå skal vi ihvertfall feire når du kommer hjem!!! Klem
♥Snulder Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Så gøy!!! Det var egentlig målet mitt da jeg begynte sykepleierstudiet... men det kokte bort i alle svangerskapene og fødslene mine ;=)
Ronja65 Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Grattis. Velkommen i klubben:-))). Men det har du sikkert skjønt?:-)) Ett topp yrke, bare å glede seg:-) Innrømmer et jeg fikk en sjokk som student for mange år siden. Da jeg lurte hvorfor alt som var så normalt, kunde bli så forbasket komplisert. Husk, at det er det ikke, de fleste føder helt normalt og greit. Så det er viktig å legge bort sykepleien og finne jordmoren. Tok lit tid det....Men nå jobber jeg kun med det normale, de kompliserte sender jeg til andre. Leksjon 1. En jordmors viktigste redskap er 1. Formidle trygghet. 2. Sine hender....3. Jordmorstetoskopet... Da får du en masse informasjon i tillegg til frekvensen.... Ikke glem de tre tingene:-)))).. Og glemte nesten det viktigste. Ødmyket over faget:-)... Lykke til.
Reveenka Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 Gratulerer! Det kommer til å bli kjempeflott! Og husk å kos deg og ta vare på tiden underveis i studiet - sammen med studievennene dine; det er en flott tid c",)!
Northernlights Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det har alltid vært drømmen min også,men dessverre en drøm jeg bare måse være lagt i grus... Men glad på dine vegne!!!
wishinn Skrevet 6. mai 2007 #10 Skrevet 6. mai 2007 Gratulerer! Hilsen fra ei som er ferdig jordmor nå i juni!!! Klem
Karomamma Skrevet 7. mai 2007 #11 Skrevet 7. mai 2007 Gratulerer så masse!! Herlig at det gikk bra på intervjuet
Snuppetuppa Skrevet 7. mai 2007 #12 Skrevet 7. mai 2007 Gratulerer!! Så må jeg også si: JIPPI!!!!! JEG SKAL OGSÅ BLI JORDMOR!!!! HUUUUUURRRRRAAAAAA!!! Hvor skal du gå? Jeg skal gå i Tromsø:-)
Little Miss Naughty Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 Hei og gratulerer så mye. Så fint at intervjuet gikk så bra. Har vært på mor/sønn tur i helga så gratulasjonen kommer litt sent.
allerhelstNorge Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 8. mai 2007 Så gøy at du også skal begynne på jordmorstudiet da!!! Jeg skal ta et 3-årig batchelor studium i Bristol/England siden det er her jeg bor... Gleder meg vanvittig. Trodde først jeg skulle begynne i sept.2007 men oppdaget sent en nattevakt at det er iseptember 2008 jeg skal begynne. Hvilket betyr: JEG SKAL VÆRE HJEMME MED SMÅ PRINSESSER ETT ÅR!!!!! Fordi vi også må flytte, selge og kjøpe hus og finne nye skoler til barna, nærmere Bristol, er det godt vi har god tid. Det føles helt utrolig å få det akkurat slik en har ønsket seg det i mange år. Det skal bli deilig å kose seg litt hjemme med barna igjen. Har jobbet i snart 2 år nå og savner å være hjemme. Når jeg begynner studiet blir det full tid og vel så det. Det er lagt opp til 50% teori og 50%praksis.
Snuppetuppa Skrevet 8. mai 2007 #15 Skrevet 8. mai 2007 Hei. Det er tydelig at det er veldig ulike studier her hjemme og i England. Her er jordmorstudiet 2 årig, dvs at jeg er ferdig allerede i 2009 hvis alt går bra:-)) Må du være sykepleier først for å ta jordmor?? Her tror jeg det er en del mindre teori enn praksis, har en venninne som går jordmor nå, og etter 5 uker med teori er det ut i den store skremmende verden og ta imot bebiser:-)) Har en litt skrekkblandet fryd akkurat nå, tror det blir utrolig spennende:-)) Kos deg hjemme med prinsessene et år du, og lykke til med flytting og alt styr:-))
allerhelstNorge Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #17 Skrevet 9. mai 2007 Nei, det er nettopp det som er det fine: en trenger IKKE å ha sykepleierutdanning. Man kan ta 3 årig sykepleierutdanning og deretter 18mnd jordmorstudium, men de er på vei bort fra det og det er nå svært få universiteter som tilbyr 18mnd studium. Selv er jeg utdannet og autorisert dyrepleier fra NVH og i en alder av 40 (om 3 uker) synes jeg det er greit å slippe å gå veien om sykepleierutdanning først, når jeg nå er fast bestemt på å omskolere meg til jordmor ). Her er det også ut i praksis etter 6 uker teori, litt på gyn og litt i kommunal praksis. Gleder meg veldig. Lykke til med deg også. Keep me posted! Blir spennende å høre hvordan det går. Så kan vi jo dele erfaringer etterhvert. Vi blir jo studerende 1 år samtidig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå