Gå til innhold

melder meg inn for 1. gang her

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel sønnen min er 4 i okjtober nå, men jeg har jo fortsatt litt tid....

Sønnen min sluttet med bleier for over 1 år siden, men vi sliter enda med disse nettenne.....mange netter kan han være tør og fin, men så kommer dager etter dager der han bare våter....vet ikke hva jeg skal gjøre, ikke er det lett å ikke la ham drikke så mye før vhan legger seg heller....men men....det verste er at han tar på seg ny truse og bare kryper inn til meg og pappan ( + en bebi på 1 mnd )

Noen som har noen gode råd på hva burde gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt på`n jeg, lurer jo på dette nattebleia...

Skrevet

Er det ikke ganske vanlig at de ikke er tørre om natten i den alderen, da? Tror nesten jeg hadde brukt nattbleie, jeg, hvis det er såpass ofte. Kjøp sånne drynites eller hva de heter, de ligner visst veldig på vanlige truser. Hvis han tisser mens han sover, tviler jeg på at han fysisk sett er moden for å slutte om natten.

Er det ikke bra at han bare skifter selv og kommer inn til dere, da, i stedenfor at dere må stå opp og ordne med det?

Skrevet

Ifølge helsesøsteren vår er det normalt at barn helt opp i 6-årsalderen ikke er tørre om nettene, så jeg tror ikke du skal være for bekymret. Det er sikkert lurt med nattbleier heller enn at det blir vått i senga nesten hver natt.

Hvis han ikke hører på dere når dere sier at han ikke skal drikke så mye før leggetid, kan dere kanskje spørre helsesøster om hun kan ta en prat med ham om det. Det blir nærmest en hemmelig avtale mellom ham og helsesøster, og kan være langt mer effektivt enn daglige formaninger fra foreldrene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...