Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Har vært på kontroll i dag og det meste var en fin opplevelse. Lille gullet i magen har det bra, hjertet slo som bare juling. Men for en tid tilbake bl det tatt noen underlivsundersøkelser. Dette var vist ikke helt bra. Har streptokokk b i underlivet. Jm sa at det ikke var noe farlig men jeg kom til å få antibiotika under fødselen og de kom til å følge ekstra med babyen tiden etter... Er kjempebekymret og skjønner vel egentlig ikke helt hva dette betyr... Noen som kan hjelpe meg???
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Hei! Dette er en artikkel fra mammanett.no som forklarer det meste om gruppe B streptokokker. På dette nettstedet ligger også en del andre opplysninger om infeksjoner i svangerskapet. http://www.mammanett.no/design.php?side=Graviditet/svplager/inf/gbs Som du ser er sjansen for at noe skjer med ditt barn veeeeldig liten- det beste du kan gjøre for babyen er å ikke bekymre deg unødig:) Håper det var til hjelp, og lykke til videre i svangerskapet!
Småbarnstreff Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Hei! Har skrevet et svar tidligere i denne tråden: http://www.barnimagen.com/forum/thread/9095181 Slapp av, det går bra!
noralill Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Hei hei. Ifjor mistet vi en prinsesse pga infeksjon forårsaket av gruppe B streptokokker. Jeg hadde da en tid i forveien vært plaget av mye (ekkel) utflod, men ingen testet for noe. Jeg hadde også noen blødninger underveis i det svangerskapet. Jeg var nok en smule stresset den gangen også for jeg hadde da allerede mistet 2 tidlige, men det var ikke pga streptokokkene. Jeg er gravid igjen nå - bytter til 16+0 i morgen - og har igjen fått påvist rikelig med disse bakteriene. Legen satte meg på antibiotika og jeg var igjen og testet på onsdag ( det tar en uke å få svarene) Altså - ikke for å skremme deg - men ta dette på alvor. Vi ante fred og ingen fare, men infeksjonen gjorde fosterhinna skjør så den brast og der satt vi med en sprell levende baby i magen som ikke hadde noe fostervann å boltre seg i - avgjørelsen ble å avslutte livet hennes og føde på vanlig måte.
betty74 Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Du har fått flere gode svar. Jeg kan legge til denne nettsiden: www.gbs-info.net Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå