Gå til innhold

Vært til jm i dag. Ikke helt positivt :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på kontroll i dag og det meste var en fin opplevelse. Lille gullet i magen har det bra, hjertet slo som bare juling. Men for en tid tilbake bl det tatt noen underlivsundersøkelser. Dette var vist ikke helt bra. Har streptokokk b i underlivet. Jm sa at det ikke var noe farlig men jeg kom til å få antibiotika under fødselen og de kom til å følge ekstra med babyen tiden etter... Er kjempebekymret og skjønner vel egentlig ikke helt hva dette betyr... Noen som kan hjelpe meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Dette er en artikkel fra mammanett.no som forklarer det meste om gruppe B streptokokker. På dette nettstedet ligger også en del andre opplysninger om infeksjoner i svangerskapet.

http://www.mammanett.no/design.php?side=Graviditet/svplager/inf/gbs

Som du ser er sjansen for at noe skjer med ditt barn veeeeldig liten- det beste du kan gjøre for babyen er å ikke bekymre deg unødig:)

Håper det var til hjelp, og lykke til videre i svangerskapet!

Skrevet

Hei hei.

Ifjor mistet vi en prinsesse pga infeksjon forårsaket av gruppe B streptokokker. Jeg hadde da en tid i forveien vært plaget av mye (ekkel) utflod, men ingen testet for noe. Jeg hadde også noen blødninger underveis i det svangerskapet. Jeg var nok en smule stresset den gangen også for jeg hadde da allerede mistet 2 tidlige, men det var ikke pga streptokokkene.

Jeg er gravid igjen nå - bytter til 16+0 i morgen - og har igjen fått påvist rikelig med disse bakteriene. Legen satte meg på antibiotika og jeg var igjen og testet på onsdag ( det tar en uke å få svarene)

Altså - ikke for å skremme deg - men ta dette på alvor. Vi ante fred og ingen fare, men infeksjonen gjorde fosterhinna skjør så den brast og der satt vi med en sprell levende baby i magen som ikke hadde noe fostervann å boltre seg i - avgjørelsen ble å avslutte livet hennes og føde på vanlig måte.

Skrevet

Du har fått flere gode svar. Jeg kan legge til denne nettsiden:

www.gbs-info.net

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...