Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 4 mnd og vi har lyst å starte med grøt. Hva kan anbefales og hvor mye skal han per gang og per dag. Skal mm gis først og deretter grøt.Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefales vel maisgrøt eller risgrøt. Bare en teskje først også gravis øke, var det vi fikk beskjed om. Vi brukte vel 14dager - 3 uker på å komme opp i fult måltid. Lykke til ;)

Skrevet

Vi begynte med havre grøt med hvete og mais,tror jeg det var.Vi begynte med to-tre teskjer for at han skulle vende seg til smaken og at tarmene skulle vende seg til mer enn bare melk,vi så at dette gikk greit og økte rakst opp til en porsjon,tror ikke vi brukte mer enn en uke og da begynte vi på neste porsjon.

Lurt å begynne på formiddagen de første gangene,i tilfelle babyen får vond i magen,så slipper enn den sjauen på nattetid.

Lykke til.

Skrevet

Mener du en teskje per gang eller per dag?

Skrevet

vi brukte en teskje per gang. Vi begynte på det første måltidet på formiddagen, og etter noen dager startet vi også på å gi på kvelden, men brukte som sagt lang tid på å komme opp i fulle måltider.

Skrevet

Vi er bare å prøvestadiet enda her, men vi har startet med risgrøt. Mener å ha lest et sted at man bør gi mm først hvis man ikke ønsker å trappe ned amminga, men jeg vet ikke om det er det som er vanlig å gjøre. Det lurer jeg også på egentlig. Man skulle jo tro at de da kanskje ble så mett at de ikke vil ha grøt?

Her prøvde vi i 5 dager før han i det hele tatt åpnet munnen noe særlig. Han spiser fortsatt ikke mer enn kanskje 1-2 ts ferdig grøt (etter 1 uke). Han begynte å gape såvidt etter skjeen når vi ga grøt før mm, men det kan selvsagt ha vært tilfeldig siden vi bare har fått det til i 2 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...