MartinFelipe07 Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Var på etterkontroll idag til meg og legen mente jeg ikke burde ta cerazette! Hs sa til meg at dette var vist det beste alternativet hvis jeg ikke ville gå opp i vekt.. Legen anbefalte mini-pillen,men har hørt man både går opp i vekt av den og mens er ut og styrer vilt! Hvilken erfaringer har dere? Hva synes dere er best?
bøøø Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har bare positivt å si om cerazette, fikk en sønn mai ifjor, begynte med det etter 3 mndr og bruker det fortsatt siden jeg ammer ennå og jeg har ennå ikke fått igjen mensen. Ingen bivirkninger for min del og jeg er like mange kilo nå som før jeg ble gravid!
nutri Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Bare gode erfaringer her også. Begynte etter 6ukers kontrollen min. Ferdig med 2.brettet og har ikke hatt problem. Hadde lett blødning i 3 dager etter 2 uker med pillene. Cerazette er jo en minipille (siden den ikke inneholder østrogen, bare gestagen), og fordelen med denne i forhold til andre minipiller er at den har 12 timers slingringsmonn. Dvs du kan "glemme" å ta den opptil 12timer, mens andre minipiller må tas til samme tid hver dag +/- 1 time for å være sikker. Det passet ikke med min døgnrytme som nybakt mamma. Eller nevnte legen min p-stav. Implantat under huden. Samme hormon som i Cerazette, slipper huske pille hver dag, kan sitte i flere år (som en spiral) Men lurt å prøve Cerazette først evnt, for å se om du tåler hormonet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå