Maibabyventes Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Om det hjelper vet jeg ikke enda, har tatt to behandlinger og er nå i uke 37. Du får ei nål mellom stortåa og den ved siden av, ei nål langt nede på magen, og ei oppe på leggen. Det blir 5 nåler, siden de settes i begge beina. Det er bare så utrolig deilig å ligge der med nålene i, nyter hvert sekund jeg. Ender et sted mellom søvn og meditasjon..beste avslapningen jeg har for hele uka!!
MAMMA1 Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Det er jammen meg jeg også spent på. Skal ha tilsammen 6t fram til fødselstermin, og er litt i gang.Har ikke merket noe enda, men litt tidlig.Kan komme tilbake senere så får du/dere høre.Det blir jo noen kr å bruke på det, så det bør hjelpe litt. Det som er litt "kjedlig" er at man aldri vil få svar på om det hjalp under fødselen eller om det ville blitt en grei fødsel uansett. Men klart, jeg er storfornøyd bare alt går mye greiere denne gangen:-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Det varierer hvor de setter nålene visstnok.Til meg satt hun 8 nåler i dag, 2 på leggene, 2 på lårene, 2 på hver side av trusekanten og 2 stk øverst på ryggen.Jeg synes ikke det er behagelig i det hele tatt, vonde og ubehagelige nåler og fæle benker.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 har hatt det to ganger jeg.Første gangen fikk jeg massireir andre gangen kjente jeg ingenting. Fikk da ei nål i vær fot(litt nedenom kneet)så ei nål mellom tommel og pekefinger så ei nål på utersiden av lille finger og så ei i hodet.
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Vil anbefale alle om å finne en akkupunktør med erfaring nettopp med igangsettelse/graviditet/fødsel. Er ikke alle som er like dyktige. Og jordmødre er som regel bare kurset i noen få standard-punkter.
jannka Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Jeg skal hvertfall prøve, begynner i uke 36. Er i uke 35 nå.... Har lest at mange sore studier viste tydelige endringer i livmor og modning med modningsakupunktur.. Enten var det en artikkel her inne om det, eller så var det på babyverden... Verdt å prøve, forrige gang gikk jeg 2 uker over, og har ikke noe lyst til det denne gangen:=) Lykke til!!!
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 Jeg gikk på privat klinikkk og fikk det... Til ingen nytte
mahita88 Skrevet 5. mai 2007 #11 Skrevet 5. mai 2007 Jormora her jeg bor vil ikke sette modningsakupunktur før termindagen er her. Noen flere som har opplevd det? Hvordan skal det da ha effekt?! Da blir jeg vel uansett å gå over tiden. Hmm...blir litt frustrert. Har 4 dager igjen til termin...og jeg kan ikke skjønne at de 4 dagene skal bety så mye.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 5. mai 2007 #12 Skrevet 5. mai 2007 Jeg fikk modn.akupunktur hos jm for 3 dager siden,og jeg har ikke født enda. Jeg har 7 dager til termin. Kjenner ikke tegn til fødsel engang..
doble Skrevet 5. mai 2007 #13 Skrevet 5. mai 2007 Spurte jordmoren min om dette, og hun sa at det ikke skulle sette igang fødsel (modningsakupunktur), men kanskje gjøre fødselen raskere og lettere.. Men de kan jo også sette i gang fødsel med akupunktur, men det gjør de vel ikke før terminen tenker jeg. Tror ikke jeg skal bruke penger på dette. Forrige fødsel gikk veldig fort, og ønsker ikke en mye raskere fødsel denne gangen. Ser helst at det går to timer iallefall! Men hadde vært deilig å føde litt før termin da;)
Mia_I Skrevet 5. mai 2007 #14 Skrevet 5. mai 2007 Modningsakupunktur skal ikke sette i gang fødsel. Det skal hjelpe kroppen til å blir klar for fødsel, at modningen starter og at åpningstiden blir enklere. Man må visst gå en del ganger for at det skal ha noen effekt, siden det er en hormonell prosess. Så å stikke en gang rundt termin er ikke noen vits i. Å sette i gang fødsel er en annen type akupunktur. Jeg har hatt to ganger modnings. Hun setter nåler i tærne og leggene, rundt 5 i hvert bein. Hun setter også noen nåler som skal hjelpe slik at jeg slipper å gå på do så ofte om natta. Og dette hjelper faktisk!! Fra å være oppe 3-4 ganger per natt er jeg nå oppe en eller ingen. (uke 37). Deilig! Om modningen har hatt noen virkning er for tidlig å si, men reduskjon i nattetissing er i grunnen et godt plaster på såret uansett :-) Har kun lest en forskningsrapport på dette, en tysk undersøkelse, og der sto det at denne typen akupunktur hjalp for ca 80 prosent av de som tok den.
MAMMA1 Skrevet 5. mai 2007 #15 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har nå hatt min tredje time, og i tillegg føler jeg oftere kynnere og murring oftere og i hele dag.Jeg har tro på modningsakup, men ikke at det alltid hjelper alle..sånn er det jo med alt.Men synes det er verdt forsøket, for en lettere og raskere fødsel.Det er kun det som er poenget, i tillegg til å komme til termin. Du som skriver at du har gått elleve dager over, hvor mange timer hadde du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå