Kristin **gull 5/3-07** Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Har nå fått vaksinen Rotarix, men er veldig usikker om jeg skal gi den til lille gullet mitt. Ble helt vettskremt da jeg leste pakningsvedlegget om bivirkningene. Jeg har jo ikke lyst at han skal få oppkast, diarè, miste matlysten og bli enda mer urolig enn det han allerede er! Tenker liksom at jeg vil vaksinere han MOT oppkast og ikke gi han oppkast.......... Har noen av Dere der ute erfaring med Rotarix???? Noen som har opplevd at babyen har fått disse bivirkningene????? Vet jo at produsenten MÅ skrive dette, men jeg som var 200% sikker på at jeg ville gi han vaksinen er nå 200% usikker...............
Mikroline Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Hei! Lillemann fikk denne vaksinen før jul, og han fikk ingen bivirkninger av den ihvertfall. Det er jo alltid mange bivirkninger på medisiner, men de fleste får jo ingen. Men en viss risiko er det jo alltid, som du sier.
milk Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Kan man kjøpe dette på apoteket, men man må vel ha resept? Dråper?
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har ikke erfaring med vaksina, men har erfaring med selve rotaviruset! Og hadde jeg visst om det jeg lærte etter 1,5uke på sykehuset med kjempesyk baby som bare sov, og fikk mange liter væske intravenøs fordi han bare var skinn og bein, så hadde jeg jaggu ikke lurt på å ta vaksina!
MorT-3gutter Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Kan man få vaksine mot rotavirus???? Min 2.fødte ble innlagt på sykehus bare 3 uker gammel med dette viruset. Han fikk også masse intravenøst fordi han var uttørket. Vi fikk smitten via eldstemann fra barnehagen. De strevde veldig med å bli kvitt dette viruset i barnehagen, det var barn der som fikk det igjen både 2 og 3 ganger. Hvordan kan man få vaksine mot oppkast og diare som rotaviruset består av? Altså omgangssyke, men i en mye kraftigere utgave.
Kristin **gull 5/3-07** Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2007 Da tror jeg at jeg bare hopper i det i morgen og får han vaksinert! Legen din kan skrive ut vaksinen til barnet fra det er 6 uker gammelt, men jeg husker ikke helt om det må være tatt før utgangen av barnets 20 leveuke. Prisen er ca. 700,- per dose og det er 2 doser som skal tas med 4 ukers mellomrom! Oppkast er det VERSTE som finnes og jeg har en barnehagegutt som kaster opp ca. 1 gang i måneden. Er dessverre enkelte foreldre som sender barna i barnehagen selv om de har kastet opp om natten, og derfor smitter hele barnehagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå