Gå til innhold

Fordeler / ulemper med å vite kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen? Er så usikker om vi skal.

Vste ikke med forrige, og det var spennende, men litt praktisk andre gang å få vite om man kan bruke veldig mye av samme klær osv. Kjøpte nøytrale klær sist - og de ble iallfall ikke brukt!

Andre ting som veier for / imot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ser "bare" fordeler, mest fordi jeg er så nysgjerrig av meg at jeg ikke hadde klart og ikke vite, så er det litt lettere og shoppe ja;)

Men så er det nok veldig spennende og vente til fødselen også;)

Skrevet

ulempen er at folk skal gjette kjønn hele tiden hvis du ikke vet..

ulempen ved å vite er at alle skal si hva de ønsket seg (eller ønsket for oss blir vel riktig ordvalg..)..

Skrevet

ulempen ved å vite er at man "ikke kan vite 100% sikkert" - utover det ser jeg ingen ulemper

Skrevet

Vi venter nr 3, og har fått vite at det mest sannsynlig er en gutt. De andre to gangene ønsket vi ikke å vite, men jenta vår på 6 ønsker seg lillesøster og gutten vår på 8 år ønsker seg lillebror. Synes det er greit å forberede ungene, slik at ingen av dem blir "skuffet"..... Nå kan dem forberede seg til en lillebror!

Skrevet

tenker det kan være greit å vite kjønnet så kan man konsentrere seg lettere om hvilke navn som kan være aktuelle og hvilken type ting, tøy og utstyr man skal kjøpe. Er jo kjekt uansett

Skrevet

hihi,finnes det ulemper ved å ikke vite da? syns ikke fødselen blir mindre spennende selv om du vet kjønnet...er jo trossalt uansett det første møtet med barnet ditt da..spennende nok i seg selv det for min del

Skrevet

Helt enig! fødselen blir spennende nok uansett om man vet kjønn eller ikke.... Vi ville vite det , dvs jeg klarte å ombestemme mannen min, for jeg synes det skaper et mer personlig forhold til nurket, og så kan vi handle og strikke og sy i de "riktige fargene" Er ikke så inmari glad i gult og grønt....

Skrevet

Istedenfor å si at 'ja nå har'n kommet" eller "nå har 'a kommet!" så kan du ringe og si 'det blei en gutt!" eller "det blei ei jente!" det må jo være ekstra morro. Vi skal ikke vite! Ingen ulempe at folk skal gjette kjønn, det er bare morro det!

Skrevet

Helt enig med Guzi.. tenk hvor gøy.. ingen som vet hva du venter.. og alle venter spent på å høre om det var en liten gutt eller jente.. =) Og vi som foreldre er de første som vet det av alle ;) (utenom jordmor da hehe) ... =)=)

Synes heller ikke det er ulempe at folk skal gjette kjønn... :P

Skrevet

Ah, vi er også litt usikker på om vi skal vite det denne gangen eller ikke...

Sist valgte vi å ikke vite det. Det var kjempeartig å høre hva andre trodde, og artig å høre folk vedde mot hverandre. En venninne av meg sin mor skylder meg fremdeles en middag på kinarestaurant, for hun veddet at jeg fikk jente. Det var hun HELT sikker på¨at jeg fikk. Hihi...

Kjempespennende for oss under fødselen også :o)

Lurer på å vite det denne gangen sånn at vi vet om vi kan bruke klær og ting om igjen, men egentlig treger vi jo ikke vite det før barnet er født..

Dessuten tror jeg at jeg uansett ikke kommer til å slå meg til ro med det jm sier. Det er jo ikke 100% sikkert.

Nei, tror nok vi vil ha den spenningen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...