Gjest Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Nå gir jeg opp, nå har jeg tilgode 25000 på innkrevningsentralen, hva skjer når arbeidsplassen ikke trekker fyren fra lønna. Ja ja har i allefall minstebidraget da men det er jo ikke på langt nær det han oprinnelig skal betale. Håper han får igjen på skatten. "knurr"
-Hengebuksvinet- Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Er litt i samme båt, men min eks betaler i hvertfall litt...
-Hengebuksvinet- Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Tror TI har gitt jobben beskjed om å trekke han i lønn, i hvertfall for minstebidrag.
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Off jeg får litt i ny og ne når arbeidsplassen blir presset litt, men sim IS sier at de vil få betalingsandmerkning på seg hvis de fortsetter å la være. Kan ikke skjønne at arbeidsplassen er villig å sette seg i den situasjonen for en arbeidstaker? Har vel egentlig aldri forventet å få de pengene på konto når de skal, men det begynner nå smålig å bli irriterende.
Singelmamma og banden Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Nå er det slik at når bf ikke betaler bidraget og du får forskudd, så dekker trygdekontoret først det som de har lagt ut, før du får det resterende beløpet. Dvs at de krever først inn til seg selv, deretter til deg. Derfor kan det gå lang tid før du i det hele tatt ser de pengene, om du ser dem da... Men det er jo litt dumt da, det er jo ungenes penger det er snakk om.
liten og lettmett Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 Dette er heldigvis feil Først får barnet (og BM) pengene som er skyldig. Vært gjennom noen runder med bidragsgjeld her i huset.
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Ja jeg vet, men forskddet er jo en brøkdel av hva jeg skal ha. Opprinnelig er det arbeidsgiver som MÅ trekke han, men de unnlater det til tider så pengene kommer i rykk og napp. Det vil si at arbeidsgiver vil få besøk av namsmann snart og betalingsannmerkning på seg, for å ikke trekke en arbeidstaker dvs x en min. Utrolig at de vil selv utsette seg for dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå