mams09 Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Gutten min er 2,5 uker. Han spiser godt og bæsjer etter hvert måltid. I begynnelsen (etter beken) var avføringen sennepsgul med trevlete (?) konsistens. Men de siste dagene har den vært løsere og nesten litt grønnlig. Han har dessuten begynt å skrike en del når det ser ut som om han bæsjer for han blir helt rød i toppen, ser ut som om han trykker og strekker ut beina (trekker de aldri opp mot magen når han griner sånn som jeg har skjønt at kolikkbarn gjør?). Ser fryktelig vondt ut, men han blir veldig fort enten helt rolig etterpå eller veldig sulten. Noen som vet hva han sliter med? Hender også at det kommer mer bæsj mens jeg skifter bleie og da er det veldig rennende. Dessuten, i begynnelsen syntes jeg det luktet bolledeig/gjæraktig av avføringen, men dette rennende greiene lukter mer sur melk eller noe. Ganske intens sur lukt. Håper noen kan hjelpe!
komplett familie Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 noe du har spist som han kan reagere på? Hvis det er noen grønnlige "flak" er det et tegn på luft i magen ifølge min hs! Tarmene er veldig følsomme når de er så små. mitt råd er å tenke over hva du spiser og drikker for å se om det har noe sammenheng... jeg kunne ikke spise: brokkoli og løk jeg kunne ikke drikke: alt med kullsyre og melk lykke til. er jo bra han blir rolig eller sulten... at det er rennende er egentlig typisk for mm barn... og det kan godt komme mer når man skifter, spes varmt vann når man vasker dem kan gjøre at det kommer mer - så ha alltid en ekstra bleie klar =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå