Gå til innhold

Sprinkelseng=lykke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er travelbabyen flyttet over i sprinkelseng. Turte ikke ha henne i vogga. Redd for at hun skulle komme seg over kanten.

Var veldig spent på hvordan hun ville motta ny seng, ettersom senga er mye større og virker mer "ukoselig" enn vogga. Jeg har hatt et "sovehjørne" kledd med stoff til senga, men dette var selvsagt litt defekt. Derfor ble det bare sprinkler på begge sider + kosebamse.

Skal si at travelbabyen smilte fra øre til øra da ho kom oppi. Pludra litt, tok tak i sprinklene på senga og så la ho seg jammen meg til å sove. Nå har ho sovet gjennom to netter på rad, føler meg som et nytt menneske! Er ikke sikkert at det blir noe koselig sovehjørnet i senga med det første, for hun sovner fortsatt med et tak rundt sprinklene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deilig! Både babyen og mor er fornøyde, det gir seg jo utslag på nattesøvnen. Kanskje hun rett og slett syntes vugga ble for "trang"?

Sovehjørne kan du jo enkelt lage selv òg. Vrangsy to stykker stoff som er litt større en hodegjerdet, ha en åpning nederst. Bruk trykknapper som lukking. Tynn skumgummi som foring får du kjøpt nesten overalt. Sett på 4 -6 bånd som du knyter det fast med. Det fine er at du kan velge akkurat det stoffet du liker best :o)

Lykke til fra

Skrevet

Ja, det var sikkert blitt for trangt i vogga. Stakkars liten. Siden hun er den siste babyen i vår søskenflokk, blir hun påtvunget å være baby lengst mulig! Men jammen meg er det bra at de blir større og at vi får nattesøvnen tilbake.

Det var ikke så dumt å lage et nytt sovehjørne selv. Takk for en god idè! Du er flink du. Skal se om jeg får tak i noe stoff som passer.

Skrevet

Så fint at hun liker seg i den nye, spennende senga!

Bare et tips til hvis du har symaskinen like langt inni skapet som jeg... Vi brukte en stor ammepute som "sovehjørne" øverst i senga. Jeg regner med det er en sånn kosekrok dere mener :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...