Gå til innhold

dere i uke 25:) ang vekt (svar de som vil)

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann. har lagt på meg 8kg totalt til nå. er det mye eller innen for normalen? føler dere andre legger på dere så lite.. hvor mye bør jeg forvente å gå opp til fødsel nå? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er 25+3 idag og har gått opp 5.5 kg. Det er bare mage ikke lår, rumpe eller vann i kroppen. Legen min sa at det var helt normalt og at jeg kommer nok til og legge på meg mellom 10 og 14 kg. Så jeg vet ikke om 8 kg er normalt, men jeg regner med at det er det. Sånne ting er jo veldig individuellt. Når du går på kontroll nesten gang kan du jo spørre litt om det. Om man gør det man skal, ungå usunn mat så er det vel ok? Jeg spiser vel ikke kjempesunnt, omtrent som før. Stapper i meg frukt og vann om dagen da så det er jo flott. Men seff så går det jo litt sjokolade om dagen=)

Skrevet

tror det kommer veldig an på hva du veide før du blei gravid, og hva slags kroppsform du har. Jeg er 24+2 og har ikke lagt på meg noe ennå, men så har jeg mer enn nok og ta av fra før. Har venner som har lagt på seg alt fra 14 til 33 kg i løpet av svangerskapet.

Er nok ikke noen mal for dette, kroppen bestemmer nok en del selv på dette.....

Noen legger på seg mye i begynnelsen av svangerskapet, så stagnerer det, mens andre er motsatt, noen har jevn vektøkning hele veien.

Hun ene venninna mi la på seg 7 kg til uke 20, og blei dødsredd for at hun skulle bli et " monster" (hennes ord ikke mine.-)), men hun endte opp på 14 kg, og alt var vekk 2 uker etter fødsel.....

Skrevet

jeg er 25+3 og jeg har gått opp over 10 kg. så tror ikke du skal bekymre deg.. vekt er veldig individuelt.. kos deg heller med deg og eventuelt trøst deg med det at det som regel blir borte igjen etter fødsel..

Skrevet

Jeg er 25+1 og har lagt på meg 9 kg. Har en del vann i kroppen, Men det er jo ikke akkurat snakk om litervis da. :)

Hadde egentlig nok å ta av fra før også, men synes 9 kg er greit så langt. :)

Forrige gang gikk jeg opp 20 kg totalt, og da var jeg SYLTYNN når jwg ble gravid..

Skrevet

Jeg er i 23. uke og har gått opp 12 kg. Det bekymrer meg ikke i det hele tatt. Forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kg, og trengte hver kg etter fødselen for å "ha noe å tære på". Hadde gått ned alt + 3kg innen 3 mnd.. Jeg har satt et personlig tak denne gangen på rundt 25 kg :0) Vi får se hvor høyt nåla viser...

Skrevet

Jordmor sa at det hun sier som normalt frem tl uke 28 (da ungen veier rundt 1kg) er 3-4 kg... Jeg elv er 27+0 og har lagt på meg 6 kg.. egentlig veldig fornøyd, bare magen det har lagt seg på så det er jeg fornøyd med..

Skrevet

Jeg er 27+4 i dag, har lagt på meg 9kg

Når jeg var 22 uker hadde jeg lagt på meg 6 kg..

Skrevet

Er i uke 25, tror jeg har lagt på meg ca 7 kg

Skrevet

Sa virkelig JM at det var normalt med kun 3-4 kg frem til uke 28???

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på, høres veldig snodig ut..

Jeg er i uke 25 og har lagt på meg 12kg, gikk opp 18 sist så det ser ut som jeg kommer til å slå det;-)

Skrevet

akkurat 26 uker i dag å er gått opp 4 kg...vært mye kvalmen å oppkast å hatt liten matlyst...men det tar seg opp igjen...sist svangerskap gikk jeg opp 24 kg så tror ikke jeg gjør det denne gangen....:)

Skrevet

Er i uke 25 å hadde gått opp 10!kg forrige gang jeg var hos jm... Det var vel i uke 22=)=) heehe

Skrevet

Jeg er i uke 26 og har lagt på meg 7 kilo.

Skrevet

heisann!! ikke beskymre deg du, er 24+5 på vei og har lagt på meg 10kg, har 2 barn fra før og ligger bedre ann denne gangen...har en del vann i kroppen, men det forsvinner jo etterpå, total på de 2 andre har jeg lagt på meg 30kg m nr1 og 26kg m nr2. satset på å klare meg med 20kg denne gang, he he...

Skrevet

Er i uke 26 nå og har lagt på meg ca 7 kg. Fant en gang en oversikt på en amerikansk side (husker ikke hvilken..) og det var helt normalt ifølge den i hvert fall :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...